Business Hi-Tech

iPod Nano, cel mai bun agent de vanzari pentru Mac-uri?

03.10.2005, 18:26 37

Dupa ce ani in sir Apple a fost o companie cunoscuta doar pentru computerele sale, micul player digital iPod, care s-a vandut in peste 22 de milioane de exemplare in doar doi-trei ani, a readus fulgerator in prim-plan firma lui Steve Jobs.

Conferinta Apple Expo organizata recent la Paris a pus luminile reflectoarelor pe cea mai noua realizare a companiei americane - playerul iPod Nano, comenteaza presa internationala.

Desi a avut cateva probleme la scurt timp dupa lansare - Apple a anuntat ca la unele modele ecranul se zgarie sau se sparge usor si s-a oferit sa le schimbe pe cele carora li s-a intamplat asa ceva - iPod Nano reprezinta un simbol pentru intreaga companie Apple, a spus Phil Schiller, director de marketing la nivel mondial, citat de BBC News Online.

"Apple este o companie care produce aparate foarte avansate din punct de vedere tehnologic, si in acelasi timp extraordinar de usor de folosit. Avem un mare numar de ingineri si de designeri talentati pentru a reusi asa ceva", a spus Schiller.

La fel ca fondatorul Apple, Steve Jobs, care s-a intors in companie in 1996 dupa ce fusese dat afara cativa ani mai devreme, playerul muzical iPod si magazinul iTunes au reprezentat o gura de oxigen pentru Apple intr-un moment in care incepuse sa piarda teren, comenteaza BBC.

Apple a lansat apoi o gama de produse paralele, care par sa fi avut la randul lor succes datorita "aurei" iPod-ului, spun unii analisti. Unul dintre produsele care au beneficiat a fost primul telefon mobil echipat cu software iTunes pentru a se conecta la magazinul online de muzica al companiei (telefon produs de Apple in colaborare cu Motorola).

Insa Apple nu pare sa fi facut progrese semnificative pe piata sa traditionala - computerele. In timp ce cota de piata pare "intepenita" la 3%, oficialii Apple sustin ca iPod-ul va trage in sus si vanzarile de Mac-uri. "Multi oameni cumpara pentru prima data de la Apple cand isi iau iPod, moment in care vad ce produs bun este si incep sa se gandeasca sa incerce si un computer de la noi", spune directorul de marketing Phil Schiller.

Nu toata lumea este de aceeasi parere, insa. Cristopher Phin, jurnalist la revista MacUser, spune ca ideea "aurei" iPod-ului le place celor de la Apple, care vor cu tot dinadinsul sa creada in ea. "O folosesc pentru a-i convinge pe oameni, poate si pe ei insisi, ca Mac-ul se simte bine si castiga cota de piata asa cum isi doresc ei", a spus Phin citat de BBC.

Intre timp, Apple a lansat un computer mai ieftin, modelul Mac Mini, conceput special pentru a-i atrage pe utilizatorii de PC. Acestia pot sa-si ia tastatura, monitorul si mouse-ul de la PC si sa le conecteze la Mac Mini. Insa provocarea pe care Apple trebuie s-o accepte, scrie presa internationala, este ca atunci cand ataci marea masa de consumatori cu produsele cunoscute pentru felul "cool" in care arata, risti sa le transformi in produse obisnuite, banale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO