Business Hi-Tech

Internetul broadband creste apetitul consumatorilor pentru tranzactii bancare pe web

29.05.2006, 00:00 15

Serviciile bancare pe Internet, cum ar fi platile sau transferurile de bani, au inceput sa se diversifice datorita cresterii ratei penetrarii conexiunilor broadband (in banda larga) la Internet, scrie Financial Times.

Daca acum zece ani, cand au inceput sa apara primele servicii de plati online, piata nu era foarte dezvoltata, acum analistii sustin ca a aceasta inceput sa se maturizeze.

Practic, Internetul este considerat un "ghiseu" unde utilizatorii pot veni sa-si achite facturile de telefon sau cele de curent electric, ratele pentru casa sau leasing-ul la masina, iar bancile profita de popularitatea sa, imbogatind oferta de servicii, scrie presa internationala.

Astfel, serviciile bancare online au inregistrat cea mai mare crestere in ultimii cinci ani in SUA, comparativ cu alte servicii oferite pe Internet, cum ar fi cumpararea de carti sau de bilete de calatorie, conform unui studiu realizat de compania de cercetare a pietei Pew Internet & American Life Project.

Aceasta crestere a numarului de plati efectuate online coincide cu cresterea numarului de conexiuni in banda larga la Internet, a spus un analist al companiei de cercetare. Aproximativ 63% dintre utilizatorii americani care dispun de o conexiune broadband la Internet au incercat serviciile bancare online, in timp ce doar 32% dintre cei care acceseaza Internetul prin dial-up au efectuat plati online, reiese din studiul Pew Internet & American Life Project.

"Tendinta este intalnita si in Europa", este de parere Paul Bulmer, consultant pe domeniul bancar in cadrul companiei Atos Consulting. "Utilizarea conexiunilor broadband joaca un rol esential in dezvoltarea pietei serviciilor bancare online", a spus el. In Marea Britanie spre exemplu, numarul utilizatorilor care isi platesc facturile online este de peste 50% din total, scrie Financial Times.

Un alt factor care contribuie la dezvoltarea pietei serviciilor bancare online este evolutia site-urilor care anterior aratau ca niste brosuri, dar au devenit acum adevarate portaluri financiare unde clientii au acces la conturile lor bancare, pot face transferuri online sau cumparaturi, scrie publicatia britanica Financial Times.

Site-urile bancilor unde clientii pot efectua tranzactii online se schimba in permanenta pentru a facilita "sarcina" utilizatorilor atunci cand acceseaza aceste servicii, sunt de parere unii analisti din piata. Spre exemplu, Barclays Bank din Marea Britanie le permite utilizatorilor sa completeze online formularul necesar pentru a-si deschide cont, actiune care dureaza aproximativ 10 minute, fara sa mai fie nevoie de o deplasare la o filiala a bancii.

Bancile au inceput de altfel sa se preocupe ca site-urile lor sa fie orientate catre client, avand o interfata grafica potrivita cu necesitatile unui utilizator, scrie FT.



Ghiseul bancar s-a mutat pe web

* Daca acum cinci ani paginile web ale bancilor aratau ca niste brosuri, acum acestea sunt niste portaluri financiare complexe, prin care se pot face diferite tranzactii;

* In ultimii cinci ani, serviciile bancare online au inregistrat, in SUA, cea mai mare crestere fata de toate celelate servicii disponibile pe web;

* Serviciile financiare pe Internet devin din ce in ce mai populare si in Europa, numai in Marea Britanie peste 50% din facturi fiind achitate pe web.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO