Business Hi-Tech

Internautii s-au interesat mai ales de matrimoniale si imobiliare in acest an

16.12.2005, 19:48 38

Firma de servicii online Neogen a contorizat care au fost cele mai cautate cuvinte pe site-urile sale in 2005.

Cele mai multe cautari efectuate de internautii romani in acest an au fost pe subiectul "matrimoniale", urmat in top de "imobiliare" si "jocuri", releva un studiu efectuat de firma de servicii online Neogen. Studiul s-a desfasurat de-a lungul intregului an, specialistii Neogen realizand statistici ale cuvintelor cautate pe site-urile companiei, au spus pentru ZF reprezentantii Neogen.

Compania furnizeaza mai multe tipuri de servicii online, printre care stiri, anunturi, recrutare, jocuri multiplayer. Conform oficialilor Neogen, site-urile companiei inregistreaza peste 600.000 de vizitatori saptamanal.

Conform datelor publicate de Neogen, cele mai interesante stiri ale anului 2005 pentru utilizatorii romani de Internet au fost cele de divertisment. Cursul valutar a devenit o informatie cautata mai ales online, din moment ce aceste date s-au clasat pe al doilea loc in topul informatiilor de interes din acest an.

Pe locul al saselea in categoria "Stiri" s-a situat fraza "greva profesorilor". "Deseori numarul mare de cautari pentru un termen este dat si de anumite stiri senzationale care sunt cap de afis intr-o anumita perioada. Acesta este motivul pentru care anumiti termeni inregistreaza cautari record intr-o anumita perioada", au explicat oficialii Neogen. "Astfel, datorita scandalului pe care l-a produs la nivel national, cuvintele greva profesorilor au inregistrat un numar record de cautari in luna noiembrie."

Studiul Neogen a trecut in revista si care au fost cele mai populare domenii in legatura cu care s-au dat anunturi online in acest an. Pe primul loc s-a clasat domeniul "imobiliare", urmat de "auto" si "turism". "Evolutia ascendenta a pietei a facut ca imobiliarele sa se afle in top si in ceea ce priveste cautarile online", au spus oficialii companiei. Muzica, computerele si filmele au ocupat locurile 4-6, urmate de "oferte", "servicii", "mobila" si, pe locul 10, "masaj". Cel mai cautat job pe Internet a fost cel de sofer, urmat de domeniul vanzarilor si de locurile de munca pentru consilierii juridici, mai reiese din datele publicate de compania romaneasca. Alte meserii cautate pe piata joburilor au mai fost "economist", "secretara", "farmacie", "marketing" sau "personal administrativ".

Neogen a realizat si un sondaj, publicat online pe site-urile sale, din care a reiesit ca 49% dintre utilizatori efectueaza "cateva cautari" pe zi, in timp ce 3% nu fac nici o cautare. La polul opus se situeaza utilizatorii frecventi, cei care au raspuns ca efectueaza peste 100 de cautari pe zi (22%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO