Business Hi-Tech

Industriile telecom, bancara si auto cheltuie cel mai mult pe publicitatea online

Industriile telecom, bancara si auto cheltuie cel mai mult pe publicitatea online

Click pentru imaginea marita

18.07.2007, 19:38 28

Cheltuielile cu publicitatea on-line vor creste in 2007 cu peste 50% la 8,5 milioane de euro, dupa ce in 2006 au crescut cu peste 100% pana la 5,4 milioane euro, potrivit Media Fact Book, studiu realizat de agentia de media Initiative.
Investitiile in publicitatea pe Internet in Romania au crescut puternic in ultimii ani, pe masura ce a crescut numarul de PC-uri si de utilizatori de web. Daca in 2001 piata de publicitate online ajungea la 100.000 de euro, in trei ani a crescut pana la un milion de euro. In 2005 cresterile au fost de peste 100%, pana la 2,4 milioane euro, iar pentru 2007 este estimata o valoare de 8,5 milioane de euro.
Anul trecut, numarul de conexiuni la Internet a crescut cu 135% fata de 2005, iar din cele 3,3 milioane de conexiuni raportate la sfarsitul anului 2006, mai mult de jumatate, aproximativ 1,8 milioane, sunt broadband.
In 2006, piata de publicitate online din Romania a inregistrat cresteri semnificative dezvaluindu-si doar o parte din potential. Aproximativ 30.000 de site-uri romanesti au generat mai mult de 900 de milioane de vizualizari pe luna, conform datelor furnizate de trafic.ro.
Piata de publicitate creste datorita faptului ca audienta isi transfera timpul destinat informarii si distractiei pe internet iar advertiserii sunt nevoiti sa-i urmeze, este de parere Calin Fusu, director general al uneia dintre cele mai mari companii online de pe piata locala, Neogen.
El estima de asemenea ca piata locala de publicitate online se va situa la o valoare de aproximativ 8 mil. euro, facand insa precizarea ca din aceasta suma doar aproximativ o jumatate ajunge la furnizorii de continut, iar diferenta ramane la intermediar (agentii).
In publicitatea clasica (destinata presei scrise, televiziunii, radiourilor), procentul din venituri care ramane la agentii este sensibil mai mic decat cel de 50% din publicitatea online. Conform datelor furnizate de Arbomedia, in 2006 cei mai mari cumparatori de servicii de publicitate online provin mai ales din domeniul telecomunicatiilor, auto, bancar si IT/Electronice.
"Internetul este preferat in special pentru ca acest mediu are o audienta selecta (relativ tanara, mai atenta la tendinte, cu o inclinatie naturala spre experimente si testarea a diverse produse si servicii", potrivit studiului Initiative.
O crestere a cheltuielilor cu publicitatea online se observa si in cazul categoriei de bunuri de larg consum (FMCG - fast moving consumer goods), categorie estimata sa-si creasca investitiile in anul ce urmeaza. In cadrul acestei categorii, cele mai multe cheltuieli cu publicitatea online le au companiile care detin branduri la bere si bauturi racoritoare, urmate de cele la cosmetice si produse alimentare. In 2007, categoriile in care se vor investi cei mai multi bani pentru advertisingul online sunt aceleasi ca si in 2006: telecomunicatiile, auto, banci si IT/ Electronice, conform studiului Initiative. Categoriile FMCG, turism si e-commerce vor inregistra de asemenea cresteri.


Cine cheltuie online

Companiile cu cele mai mari bugete de publicitate online, dupa industrie (2006)

Telecom: Romtelecom, Zapp, Orange, Vodafone, Cosmote
Banci/finante: Raiffeisen Bank, Allianz, BRD, ABN AMRO, Finansbank (Credit Europe Bank)
Auto: Daewoo, Renault, Citro?n, Romcar, Porsche
IT: Nokia, Microsoft, Panasonic, Canon, HP
Transport: KLM, Air France, British Airways
Bauturi: Interbrew, Brau Union, Coca Cola, Pepsi
Cosmetice: Procter&Gamble, Avon, Unilever, Colgate Palmolive
Alimente: Perfetti, Finetti, Dr. Oetker, Pizza Hut / KFC

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO