Business Hi-Tech

Încă o "speranţă" pentru lupta cu iPad învinsă. Sharp închide programul Galapagos

 Încă o "speranţă" pentru lupta cu iPad se recunoaşte învinsă. Sharp închide programul Galapagos

Autor: Radu Racu

15.09.2011, 18:46 2580

Producătorul japonez de electronice Sharp a anunţat că va renunţa la programul de tablete PC început în urmă cu un an, după ce vânzările celor două modele - Galapagos de 5,5 inci şi 10,8 inci - nu au reuşit măcar să se apropie de obiectivele de vânzări, scrie Financial Times.

Decizia japonezilor subliniază încă o dată, după măsura similară luată de cei de la HP, poziţia dominanţă a grupului american Apple pe o piaţă care depăşeşte cele mai optimiste prognoze de creştere. Circa 13,6 milioane de tablete au fost vândute în trimestrul al doilea la nivel mondial. Şapte din zece tablete vândute au fost iPad-uri, conform agenţiei de cercetare de piaţă IDC.

Sharp este unul dintre cei mai importanţi furnizori de ecrane LCD pentru producătorii de tablete, însă în decembrie anul trecut a lansat cu mult optimism un model propriu pentru care aştepta vânzări de 1 milion de unităţi în primul an. Conform analiştilor din piaţă, în primele opt luni ale anului de abia a vândut 200 de mii. Sharp este al doilea producător de tablete care-şi recunoaşte înfrângerea în războiul cu iPad, după ce luna trecut HP a anunţat că va întrerupe programul TouchPad.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO