Business Hi-Tech

Iisus si fete fierbinti pe celularele rusilor

24.07.2003, 00:00 54

Saptamana trecuta, scrie Wall Street Journal Europe, Mobile TeleSystems si Vimpel Communications, adica numarul unu, respectiv numarul doi de pe piata rusa a telefoniei mobile au lansat un serviciu care permite utilizatorilor sa sune la un anumit numar pentru a afla informatii referitoare la sarbatorile religioase si la viata lui Iisus sau pentru a asculta sfaturile unui preot ori un mesaj din partea patriarhului.
Serviciul este privit deja in Rusia ca o ciudatenie iar explicatia ar fi ca "majoritatea ortodocsilor nu iubesc telefoanele mobile si le privesc ca pe unelte ale diavolului", spune Evgheni Itsixon, director general cadrul firmei de cercetare Sotovik.
De altfel nici Mobile TeleSystems nu bate toba pentru a-si face mai bine cunoscut noul produs. "Serviciul religios nu este o parte a imagini noastre. Este doar unul dintre numeroasele servicii non-voce ( de continut) pe care multi operatori le ofera", spune Andrei Braghinski, directorul Mobile TeleSystems pentru relatii publice si cu investitorii.
MegaFon insa, operatorul numarul trei de telefonie mobila din Rusia, nu se arata la fel de timid in promovarea noului sau serviciu Strawberry care permite utilizatorilor cu telefoane compatibile cu mesageria multimedia (MMS) sa primeasca fotografii erotice pe celulare contra unui abonament de 4 $ pe luna.
"Apreciam ca 5% dintre toti clientii MegaFon se vor abona la Strawberry dar acum preconizam ca procentul va fi de 7-8% pana la sfarsitul anului si de 10% in prima jumatate a lui 2004", afirma Roman Proklov, consilier al directorul general al companiei.
Popularitatea serviciului erotic mobil se explica si prin faptul ca, 70% din numarul total al clientilor MegaFon sunt barbati intre 25 si 40 de ani.
Strawberry nu este prima ocazie in care  MegaFon incearca sa-si atraga noi clienti prin implicarea in domeniul erotic. Compania si-a "imprumutat" telefoanele mobile pe care le vinde la sedintele foto ale protagonistelor din ultimul numar al unei cunoscute reviste erotice.
In Moscova, 54% din populatie are un telefon mobil astfel incat diversificarea serviciilor este esentiala pentru atragerea consumatorilor, spune Proklov.
"Multe studii arata ca serviciile high-tech devin mai populare daca au o conotatie erotica. Spre exemplu, peste 50% dintre utilizatorii de Internet din Rusia navigheaa pe site-urile porno", apreciaza si analistul Evgheni Itsixon care, in schimb este de acord ca nu e cazul sa schimbi furnizorul de telefonie mobila doar pentru a primi niste fotografii erotice.
Opinia este impartasita si de Mikhail Umarov, purtator de cuvant pentru Vimpel. "Erotismul nu poate fi un factor decisiv pentru alegerea unui operator sau a altuia. Oamenii carora le-ar placea sa se aboneze la Strawberry la fel de bine al putea cumpara un film sau o revista porno sau s-ar putea uita pe Internet unde calitatea fotografiilor este net superioara", argumenteaza Umarov.
In iunie, Mobile TeleSystems avea 9,3 milioane de clienti, Vimpel 7,4 milioane iar MegaFon 4,2 milioane. iuliana.susanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO