Business Hi-Tech

Hollywood-ul mizeaza pe viteza in lupta cu pirateria

24.01.2006, 21:23 22

Filmele circula din ce in ce mai bine pe Internet, sub ochiul vigilent al gigantilor de la Hollywood. Marile case de productie au inteles in final ca nu pot combate eficient pirateria si au ajuns la o alta concluzie: in lupta pentru vanzarea de continut multimedia castiga cel care livreaza mai repede marfa utilizatorului. Aceasta este una din cauzele principale pentru care consumatorii prefera sa vada filmele piratate chiar daca stiu ca incalca legile legate de drepturile de autor.

Pentru a raspunde acestei probleme, mai marii de la Hollywood vor acum sa lanseze filmele nu numai in cinematografe, ci vor sa incerce o lansare simultana pe DVD, pe canalele TV de film si pe Internet.

Testul va incepe in martie, odata cu Sundance Film Festival, aproape 24 de filme fiind lansate simultan pe toate suporturile posibile.

Filmele, produse de IFC Entertainment, vor putea fi luate chiar si de pe Internet, printr-un serviciu de tip video on demand (platesti numai ceea ce descarci). Strategia de lansare simultana a produsului pe majoritatea canalelor de distributie este subiectul unor negocieri intense la Hollywood, noteaza The New York Times. Lansarile in cinematografe nu au mai atins nivelurile de incasari sperate in ultimii ani, iar piratii gasesc mereu metode de a obtine filmele si de a le distribui in retelele ilegale de schimb de fisiere. Unii traiesc chiar din asta, vanzand filme reproduse ilegal pe CD. Iar apoi, cand compania lanseaza si versiunile DVD ale filmelor, nu le mai cumpara decat maniacii detaliilor, care vor ca filmele sa se vada perfect pe ecran. Intr-un final, filmul ajunge la TV, iar audientele sunt la fel de dezamagitoare.

"Telefoanele mobile, playerele video si in general computerele sunt acum tinta audientei video", spun specialistii in domeniu. Tocmai de aceea probabil, tot mai mare succes il au filmele realizate pentru "si mai micul ecran", respectiv cel al iPod sau al Nokia.

Festivalul de film Sundance va avea anul acesta si cateva filme realizate pentru echipamentele de buzunar. Specialistii au estimat ca, in ciuda problemelor, utilizatorii urmaresc tot mai mult continut multimedia pe ecranele mici ale echipamentelor de buzunar. Raspunsul la intrebarea daca aceste echipamente vor deveni un mediu general-acceptat pentru difuzarea de filme este de asemenea afirmativ.

"Oamenii petrec mult timp calatorind, in taxi, metrou, autobuz, tren sau avion, iar in tot acest timp nu au ce face", a spus un analist al companiei de comunicatii mobile Sprint.

Oricum, din estimarile industriei, Europa surclaseaza SUA ca numar de videoclipuri schimbate de utilizatori pe Internet si care sunt transferate si vizionate pe echipamente mobile de buzunar.

Interesul foarte mare pentru industria divertismentului din buzunar este demonstat atat de popularitatea noului iPod video, care poate reda clipuri, dar si de interesul pentru acest segment din partea gigantilor industriei. Posturile TV precum CNN, CBS sau ABC TV s-au grabit sa lanseze versiuni online pentru stiri si seriale, iar Google, Yahoo si Microsoft se lupta pentru a furniza servicii de cautare video pentru milioanele de internauti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO