Business Hi-Tech

Google renunta la traditie pentru o noua afacere: bannerele publicitare

26.04.2005, 18:42 19

Fondatorii celei mai de succes companii de pe Internet, Google, au decis ca a venit timpul sa renunte la unul din principiile pe care le-au respectat inca de la infiintare: "fara publicitate sub forma de bannere". Incepand de saptamana aceasta, compania ofera un serviciu prin care cumparatorii de publicitate isi pot plasa imagini publicitare animate pe site-uri partenere ale Google, relateaza presa internationala. Este vorba de o premiera pentru Google, ai carei fondatori s-au declarat anterior impotriva acestui gen de publicitate (pe site-ul Google nu exista in prezent decat reclame sub forma de link-uri text - n.r.). Compania le va permite cumparatorilor de publicitate sa aleaga pe ce fel de site-uri vor sa fie afisate reclamele lor, scrie News.com. Ar putea fi vorba fie de site-uri mari, gen The New York Times, fie de pagini mai mici. Si acest lucru este o premiera la Google, care anterior s-a confruntat cu proteste din partea companiilor ce isi faceau reclama prin sistemul de link-uri sponsorizate, pentru ca nu li se permitea decat sa liciteze pentru anumite cuvinte-cheie, nu si sa aleaga unde anume vor fi afisate anunturile. Ultima dintre noutatile acestui tip de campanie este modul de plata. Companiile vor plati pentru numarul de afisari si nu pentru numarul de clic-uri, ca pana acum. Acesta este un model asemanator cu lumea televiziunii, unde plata pentru reclame se face in functie de cati oameni vad anuntul respectiv, comenteaza presa internationala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO