Business Hi-Tech

Gigantul Google atacă o nouă piaţă, lansând un serviciu de muzică online

Gigantul Google atacă o nouă piaţă, lansând un...

Autor: Andreea Anghel

16.05.2013, 21:07 223

Gigantul american Google a lansat ieri un serviciu muzical care le permite utilizatorilor să asculte nelimitat muzică cu 9,99 de dolari pe lună, intrând astfel în competiţie cu companii mai mici precum Pandora sau Spotify, scrie Reuters. În România două dintre cele mai populare servicii care oferă acces la muzică online cu plata unui abonament sunt Deezer - care este oferit de Orange gratuit clienţilor cu abonamente mai scumpe şi Zonga - care este oferit de Vodafone, de asemenea, clienţilor cu anumite planuri tarifare. Zonga este furnizat de compania locală Trilulilu Music, cu sediul în Cluj. Atât serviciile Deezer cât şi cele ale Zonga pot fi achiziţionate separat de serviciile Vodafone şi Orange.

Vodafone România a cumpărat anul trecut un pachet minoritar de acţiuni la Zonga. Serviciul Google „All Access“ le permite utilizatorilor să personalizeze melodii din 22 de genuri muzicale, de la jazz la muzică Indie, playlist-uri individuale de flux sau să asculte fluxul radio care poate fi optimizat. Acest serviciu va fi lansat iniţial pentru utilizatorii din SUA, înainte de a fi lansat şi în alte ţări. Google nu a precizat în care alte ţări va fi lansat serviciul. De asemenea, în cadrul conferinţei compania americană a lansat şi o serie de îmbunătăţiri pentru alte servicii, inclusiv noi caracteristici de cartografiere şi o căutare prin comandă vocală. Accentul a fost pus pe oferirea cât mai multor opţiuni utilizatorilor de echipamente cu platformă Android. Google Android este sistemul de operare care rulează acum pe trei din  patru smartphone-uri vândute, potrivit Reuters.

Preţul acţiunilor Google, operatorul celui mai utilzat motor de căutare din lume, a crescut cu peste 3% după anunţarea serviciului, în timp ce preţul acţiunilor companiei Pandora Media a scăzut cu mai mult de 1% ieri după-amiază. Noul serviciu de muzică lansat de Google accelerează competiţia pe piaţa serviciilor de muzică pe bază de abonament, o piaţă în continuă dezvoltare.

Chiar şi site-urile de social media precum Facebook sau Twitter urmăresc această nouă piaţă, a serviciilor de streaming de muzică.

Toate aceste companii văd în serviciul de streaming de muzică pe bază de abonare un element crucial în extinderea prezenţei lor într-un mediu mobil care avansează semnificativ. Iar pentru Google şi Apple este esenţial să se asigure că utilizatorii rămân loiali dispozitivelor lor mobile. 

Prin acest nou serviciu de muzică, Google îşi păstrează consumatorii în sfera sa de produse şi servicii, a declarat Chris Silva, analist la Altimeter Group, o companie americană de cercetare şi consultanţă

Cu un preţ 9.99 dolari pe lună, serviciu Google este mai costisitoar decât cel oferit de Pandora, care costă 3.99 dolari, dar pe picior de egalitate cu serviciul Spotify.

„All Access” conţine milioane de melodii de la Universal Music, Sony Entertainment Group şi Warner Music Group, precum şi de la mii de case de discuri independente, potrivit unui purtător de cuvânt al Google.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO