Business Hi-Tech

Giganţii din Telecom se lovesc de scăderi: Afaceri de 280 milioane de euro pentru Orange România în trimestrul al treilea, mai mici cu 2,8%

Giganţii din Telecom se lovesc de scăderi: Afaceri de...

Autor: Mihai Gongoroi

29.10.2019, 12:28 364

Orange România, unul din liderii pieţei locale de telefonie mobilă, a realizat o cifră de afaceri în valoare de 279 milioane de euro în cel de-al treilea trimestru al acestui an, în scădere cu 2,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Evoluţia negativă în ritm anual a venit pe fondul unei cereri reduse pentru echipamente. În ritm trimestrial, cifra de afaceri realizată este în creştere cu 4% faţă de trimestrul anterior al anului 2019.

„După un început de an dinamic din punct de vedere fiscal şi al reglementărilor pieţei de telecom, odată cu încheierea celui de-al treilea trimestru al anului 2019 vedem o reaşezare a pieţei locale. Totodată, se remarcă două tendinţe evidente: o cerere mai moderată pentru echipamente şi, în acelaşi timp, un apetit mai ridicat pentru servicii digitale. Ca piloni ai unei dezvoltări sustenabile, calitatea reţelei şi experienţa clienţilor rămân principalii diferenţiatori, care necesită investiţii, dar şi o permanentă adaptabilitate la contextul de piaţă. Acestea rămân obiectivele noastre pentru viitor, să aducem beneficiile conectivităţii mai aproape de ceea ce contează pentru clienţii noştri. a declarat Liudmila Climoc, director general al Orange România.

La 30 septembrie 2019, Orange România avea 10.928.000 de clienţi pe segmental servicii mobile, fixe şi TV, în creştere cu 0,3% comparative cu finalul trimestrului trei din anul anterior. „Interesul pentru serviciile fixe este unul constant, pe acest segment menţinându-se evoluţia pozitivă din trimestrele anterioare”, arată compania.

Totodată, la finalul lunii septembrie, serviciul de televiziune prin cablu şi satelit, Orange Home TV, număra 532.700 de clienţi, în creştere cu 12% faţă de perioada similară din 2018, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 332.900 de clienţi, în creştere cu 28% faţă de aceeaşi perioadă din 2018.

Investiţiile în infrastructura e reţea au continuat în trimestrul trei, cu un ritm constat al extinderii acoperirii 4G, potrivit Orange România.

Astfel, la finalul lunii septembrie, 97.43% din populaţia ţării şi 100% din cea urbană avea acces la reţeaua 4G a operatorului, cea mai extinsă din România. La finalul lunii septembrie, locuitorii din peste 370 de noi localităţi şi oraşe aveau acces la viteze de până la 500 Mbps, acoperirea 4G+ depăşind 52% din populaţia ţării.

De asemenea, apetitul clienţilor Orange pentru date mobile a generat o creştere de aproximativ 34% a consumului de internet în trimestrul al treilea 2019 comparativ cu perioada similară din 2018, în timp ce traficul 4G a ajuns la aproximativ 84% din totalul traficului generat.

În 2018, Orange România a înregistrat o scădere a profitului net de 39,8%, la 192,2 milioane de lei, în condiţiile în care avansul cifrei de afaceri a fost de 7,1%, la 5,75 miliarde de lei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO