Business Hi-Tech

Gabriela Gheorghe, director general al distribuitorului ELKO România: Ţintim creştere pentru 2019, chiar dacă piaţa este mai degrabă în stagnare

Gabriela Gheorghe: Valoarea pieţei de IT, atât în România, cât şi la nivel mondial, este semnificativă, aşa încât oportunităţi există, şi pe acestea ne propunem şi noi să le exploatăm.

Gabriela Gheorghe: Valoarea pieţei de IT, atât în România, cât şi la nivel mondial, este semnificativă, aşa încât oportunităţi există, şi pe acestea ne propunem şi noi să le exploatăm.

Autor: Adrian Seceleanu

18.07.2019, 22:00 249

„Ne place sau nu, România este în continuare o piaţă foarte mult orientată pe preţ, guvernată de preţul cel mai mic.“

ELKO, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de distribuţie de IT, subsidiară a grupului leton cu acelaşi nume, mizează pe o creştere a cifrei de afaceri în acest an chiar dacă mai multe segmente cheie ale industriei se află în scădere sau stagnare.

„Ne propunem creştere anul acesta chiar dacă piaţa principală pe care acţionăm nu este neapărat în creştere, iar aici mă refer în special la piaţa de PC-uri. Pe de altă parte, valoarea pieţei de IT, atât în România, cât şi la nivel mondial, este semnificativă, aşa încât oportunităţi există, şi pe acestea ne propunem şi noi să le exploatăm“, a declarat într-un interviu pentru ZF Gabriela Gheorghe, general manager al ELKO România. Obiectivele de creştere sunt asumate în contextul în care compania se va extinde din zona tradiţională de distribuţie a echi­pa­mentelor de IT către noi segmente de piaţă şi în România - adăugând în portofoliu gadgeturi precum smartphone-urile sau soluţiile de mobilitate electrică - dar şi produse din categoria electrocasnicelor, ca parte a unei noi strategii care vizează consolidarea poziţiei de pe piaţă. Resetarea strategiei vine după ce anul trecut compania a înregistrat o scădere de 16% a cifrei de afaceri până la 231 mil. lei (53 mil. euro sau 59 mil. dolari), conform datelor de la Ministerul Finanţelor. ELKO a rămas în topul celor mai mari cinci distribuitori de pe piaţă, un clasament dominat de Network One Dis­tri­bution, companie deţinută de antreprenorul local Iulian Stanciu, care a raportat afaceri de 1,3 mld. lei în 2018.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO