Business Hi-Tech

Fujitsu vinde divizia de ecrane plate catre Sharp

07.02.2005, 00:00 23

Producatorul japonez de electronice Fujitsu a confirmat faptul ca se afla in discutii avansate cu Sharp pentru vinderea diviziei sale producatoare de ecrane plate cu cristale lichide (LCD) pentru televizoare si monitoare.
Oficialii companiei spun ca divizia inregistreaza pierderi si ca Sharp este dispus sa cumpere aceasta afacere, insa au precizat ca deocamdata nu se stie nimic sigur. "Vom face publica decizia de indata ce vom avea ceva concret", au precizat oficialii companiei.
Una cord cu Sharp ar acorda companiei rivale acces la pantentele tehnologice detinute de Fujitsu, care valoreaza aproape la fel de mult precum compania in sine, spun analistii japonezi. Tranzactia ar ptuea avea probleme si din cauza ca Fujitsu detine doar 80% din divizia de LCD-uri, restul titlurilor fiind cumparate de taiwanezii de la AU Optronics, numarul trei mondial pe pe piata ecranelor plate. Fujitsu ar trebui sa cumpere inapoi cele 20 de procente pentru a putea sa vanda divizia in intregime catre Sharp, scrie presa japoneza.
Industria ecranelor plate cu cristale lichide (LCD) este una din cele mai concurentiale la nivel mondial si acest lucru a dus la scaderea preturilor si erodarea continua a marjelor de profit ale principalilor jucatori. Vanzarile de televizoare si monitoare cu ecrane plate vor depasi insa anul acesta pe cele de echipamente cu tub catodic.
Cel mai mare producator de ecrane din lume, LG Philips, a anuntat ca va inchide una din fabricile sale specializate in ecrane cu tub din Spania. LG Philips a inchis pana acum 70% din unitatile sale de productie specializate in ecrane cu tub catodic, in special din Europa.
Iar evolutiile spectaculoase din piata incep sa se faca simtite si pe piata de ecrane cu plasma (PDP) - tehnologia rivala cu LCD, dar cu preturile inca mult mai mari. Fujitsu pare ca vrea sa se retraga de tot de pe piata ecranelor plate si a anuntat ca va vinde peste 30 de procente din producatorul de ecrane cu plasma (PDP) joint venture pe care l-a format impreuna cu Hitachi si care era detinut de cele doua companii in proportii de 50-50%. Hitachi a anuntat ca se va alia in acest domeniu cu Matsushita, proprietara brandului Panasonic. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO