Business Hi-Tech

FintechOS, noul star al tehnologiei din România, se lansează pe piaţa din Statele Unite unde va lucra atât pentru instituţii bancare şi de creditare tradiţionale, cât şi pentru fintech-uri

FintechOS, noul star al tehnologiei din România, se...

Autor: Alexandra Cepăreanu

15.09.2021, 09:01 329

FintechOS, start-up-ul românesc care dezvoltă soluţii digitale pentru industria financiară, se lansează pe piaţa din Statele Unite ale Americii, unde va lucra atât pentru instituţii bancare şi de creditare tradiţionale, cât şi pentru fintech-uri, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii companiei. Obiectivul companiei este să atragă cel puţin 15 clienţi până la finalul anului 2022.

„Tehnologia noastră le va permite furnizorilor de servicii financiare să construiască de la un nivel redus, şi să îşi stabiliească obiective ambiţioase pe care pot să le atingă rapid. Vom ajuta astfel la remedierea situaţiei actuale în care – deşi sunt dispuse să inoveze rapid – băncile şi instituţiile de creditare nu au suficient sprijin din partea actualilor furnizori de tehnologie”, a spus Sergiu Neguţ, co-fondator şi Managing Director pe America de Nord al FintechOS.

De asemenea, odată cu extinderea pe piaţa din SUA, compania românească caută să angajeze 100 de persoane, atât în departamentele de product management şi vânzări, dar şi în cele de marketing şi relaţii cu clienţii. Astfel, până la finalul anului următor, FintechOS va avea peste 400 de angajaţi la nivel global.

Pe de altă parte, FintechOS vine pe piaţa americană cu o tehnologie care încorporează capabilităţi de tip “plug and play”, ce permit lansarea rapidă pe piaţă a unor produse destinate utilizatorilor individuali şi IMM-urilor, la costuri mici. Platformele tehnologice utilizate acum de bănci şi instituţii de creditare din Statele Unite nu oferă aceste capabilităţi în care s-a specializat FintechOS.

„Intrarea FintechOS pe piaţa din Statele Unite oferă băncilor şi instituţiilor de credit oportunitatea să inoveze rapid şi să-şi întărească poziţia în această cursă a digitalizării. Până în 2024, 4 din 5 deţinători de cont bancar din Statele Unite vor interacţiona digital cu banca lor cel puţin o dată pe lună, ceea ce demonstrează că şi furnizorii de servicii financiare trebuie să devină foarte agili”, a spus Steve Rooney, Senior Vice President of North America FintechOS.

Pentru a-şi asigura succesul pe piaţa americană, FintechOS a creat un cadru de lucru împreună cu parteneri precum Microsoft, Deloitte, Persistent şi Capgemini. Va colabora de asemenea cu analişti americani, lideri de opinie, firme de consultanţă şi investitori.

În aprilie, FintechOS a anunţat că a primit o investiţie de 60 de mil. USD într-o rundă de finanţare Serie B, pentru a-şi accelera expansiunea globală. Investiţia a fost condusă de Draper Esprit, unul dintre cele mai active fonduri din Europa, cu investiţii în companii de tehnologie care cresc rapid şi au ambiţii globale.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO