Business Hi-Tech

Filmele de la Hollywood vor fi vandute si pe Internet

06.04.2006, 00:00 9

Sase mari studiouri de la Hollywood - Warner Bros, divizie a gigantului media Time Warner, Sony Pictures, Universal, MGM, Lions Gate si Paramount - au inceput sa puna la vanzare filmele si pe Internet, incepand cu aceeasi zi in care acestea sunt lansate pe piata pe DVD, in conditiile in care pana acum utilizatorii aveau posibilitatea doar sa inchirieze productiile disponibile online, scrie The New York Times.

Utilizatorii vor putea descarca de pe Internet noile filme de la Hollywood, contra unei sume cuprinse intre 20 si 30 de dolari (aproximativ 16,5-25 de euro), dar si productiile lansate anterior, pentru 10 dolari (8,2 euro), si le vor putea salva pe computer pentru a le urmari oricand doresc, relateaza publicatia americana.

Pana acum, filmele lansate la Hollywood erau oferite online pentru 2-5 dolari (aproximativ 1,5-4,2 euro), dupa o perioada de 45 de zile dupa ce apareau pe DVD si puteau fi urmarite numai timp de 24 de ore, scrie The New York Times.

Insa vor exista in continuare anumite limitari din punct de vedere tehnic, in ceea ce priveste filmele puse spre vanzare online, scrie presa internationala. Spre exemplu, pentru a putea cumpara un film de pe Internet, utilizatorii trebuie sa aiba 1 GB liber de spatiu pe hard disk si trebuie sa astepte o ora sau doua pana se descarca filmul. In plus, vor putea urmari filmele numai pe computer, relateaza publicatia americana.

Studiourile de filmari de la Hollywood mizeaza insa pe faptul ca tot mai multi utilizatori vor dori sa detina copii digitale ale filmelor, asa cum se intampla si pe piata melodiilor digitale online, scrie The New York Times. De fapt, tocmai succesul magazinului de continut multimedia online iTunes al Apple a fost si motivul pentru care studiourile au hotarat sa puna filmele spre vanzare pe Internet. In plus, posibilitatea de a vinde filmele online a fost luata de multe ori in calcul la Hollywood, pe parcursul ultimilor cativa ani, relateaza publicatia americana.

"Internetul s-a maturizat foarte mult si a devenit o metoda viabila de distribuire a continutului video si implicit a filmelor hollywoodiene", este de parere Rick Finkelstein, presedintele al studioului de filmari Universal Pictures. "Vanzarile noastre prin intermediul iTunes au crescut, cifrandu-se peste asteptarile noastre", a adaugat el. "Iar majoritatea utilizatorilor care au cumparat filmele Universal Pictures de acolo le-au urmarit pe PC si nu pe playerul iPod Video al Apple, asa cum ne asteptam."

Oferta celor sase studiouri de filmari consta in 300 de filme, atat productii proprii cat si de la 20th Century Fox, studio detinut de gigantul media News Corp, pe care utilizatorii le vor putea descarca de pe Movielink, cunoscut site de inchirieri de filme online. De asemenea, aproximativ 75 de filme produse de Sony Pictures, MGM sau Lions Gate vor fi disponibile spre vanzare pe CinemaNow, scrie The New York Times. Iar Apple si Amazon sunt in tratative cu mai multe studiouri pentru a-si imbogati oferta de continut video, sustin mai multi executivi din piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO