Vânzările online de fashion din România au scăzut în a doua jumătate a lunii martie ca urmare a instaurării stării de urgenţă, însă în luna aprilie au revenit pe creştere, ponderea acestora în totalul pieţei autohtone de modă fiind prognozată să ajungă la 57% în al doilea trimestru al acestui an, potrivit estimărilor Fashion Days, cel mai mare retailer online de fashion de pe plan local.
Segmentul offline domina piaţa de locală de fashion - estimată la aproape 3 mld. euro, cu o pondere de circa 90%, însă vânzările tradiţionale au suferit dramatic în această perioadă de criză cauzată de pandemia de coronavirus, dat fiind că mall-urile şi magazinele stradale au fost închise, iar circulaţia populaţiei limitată în urma măsurilor luate împotriva răspândirii coronavirusului. „Rezultatul acestor schimbări este, conform estimărilor Fashion Days, o scădere a pieţei cu 17% în Q1 2020 şi o estimare de -76% în aprilie-mai-iunie faţă de aceeaşi perioadă din 2019, pornind de la o piaţa în creştere cu aproape 10% în Q4 2019.“