Business Hi-Tech

Facebook trece de pragul de 250 de miliarde de dolari într-un timp record

Facebook trece de pragul de 250 de miliarde de dolari...

Autor: Alexandra Marcu

14.07.2015, 12:23 885

 Facebook a depăşit luni o capitalizare de piaţă de 250 de miliarde de dolari, după o creştere de 2,4% a acţiunilor, fiind prima companie membră a indicelui Standard&Poor’s 500 care a reuşit această performanţă într-o perioadă de numai trei ani de la listarea la bursă, relatează Bloomberg.

Recordul anterior era deţinut de Google, care a avut nevoie de opt ani pentru a reuşi să ajungă la o valoare de piaţă de 250 de miliarde de dolari.

Încrederea investitorilor cu privire la creşterea publicităţii şi a vânzărilor aplicaţiilor prin intermediul telefoanelor mobile este din ce în ce mai ridicată datorită ascensiunii rapide a Facebook.

Acest câştig de notorietate al reţelei de socializare este reflectat şi în Nasdaq Internet, indexul acestuia dublându-se de când Facebook a devenit o platformă folosită de oamenii din întreaga lume.

“Când vezi niveluri atât de înalte ale valorii de piaţă, îţi dai seama că de fapt  există un confort pe termen lung. Investitorii sunt de părere că Facebook valorează mai mult decât o medie a acţiunilor incluse în indicele Nasdaq”, a declarat Paul Sweeney, un analist al Bloomberg Intelligence.

Cu o valoare de piaţă de 253 de miliarde de dolari, Facebook este acum a noua companie ca şi mărime din indexul Standard&Poor, mai mare şi decât Wal-Mart Stores şi Procter&Gamble, companii cărora le-a luat zeci de ani să ajungă la valorile actuale.

Veniturile din publicitate ale reţelei de socializare (din care compania primeşte mai mult de 90% din vânzări) au crescut cu 46 de procente, ajungând la 3,32 miliarde de dolari în primul sfert de an al anului trecut. Mai mult de două treimi  din bani provin din vânzarea spaţiului de publicitate pe telefoanele mobile. Analiştii estimează că vânzările au crescut cu 37 de procente în a doua pătrime a anului, conform datelor prezentate de Bloomberg.

Pe termen lung, planurile companiei sunt să vândă spaţiu publicitar pe alte aplicaţii şi website-uri şi de a face bani repede folosindu-se de avantajele pe care le aduce creşterea notorietăţii aplicaţiilor Instragram, WhatsApp sau Messenger.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO