Business Hi-Tech

Expedierea de mesaje prin e-mail, o afacere de milioane in noua economie

28.08.2000, 00:00 37



Pentru companiile cu activitate pe Internet care se lupta sa-si mentina aproape clientela abia castigata, politica de marketing prin e-mail este cea mai potrivita strategie de a ajunge la ochiul consumatorului atunci cand acesta se conecteaza la web.

In plus, pentru tinerele companii aceasta strategie este relativ ieftina, pretul pentru fiecare mesaj de e-mail trimis variind intre un cent si 25 de subdiviziuni ale dolarului. In cazul campaniilor de marketing directe la care recurg numeroase companii din economia traditionala, pretul variaza intre unu si doi dolari pentru fiecare pachet trimis acasa la consumator.

Mai mult, e-mail-ul da rezultate imediate care pot fi masurate prin numarul de consumatori care au deschis mesajul, s-au conectat la fiecare link, au cumparat ceva sau care au retransmis mesajul catre prieteni. Bineinteles cu singura conditie ca expeditorul sa dispuna de o asemenea tehnologie care sa ii permita urmarirea tuturor acestor date.

Conducerea unei campanii de marketing prin e-mail este mult mai complicata decat la o prima vedere. De fapt, cei care gestioneaza eforturile de marketing prin e-mail sustin ca problemele cu care se confrunta se inscriu intr-o gama foarte variata de la respectarea informatiilor personale ale clientilor si obtinerea permisiunii de a trimite e-mail-uri consumatorilor pana la obstacole tehnice implicate de expedierea si urmarirea unui volum foarte mare de mesaje.

In mod firesc, de pe urma utilizarii acestor strategii au aparut o adevarata industrie care da o mana de ajutor companiilor care recurg la o astfel de politica. Industria este formata atat din actori cu o activitate extrem de diversificata de la companii care functioneaza ca furnizori de aplicatii (Application Service Provider - ASP) si care pun la dispozitie infrastructura de expediere si urmarire a e-mail-urilor pana la cele care ofera licente sau vand software pentru derularea campaniilor de marketing.

Potrivit institutului Forrester Research, piata pentru aceste tipuri de servicii va ajunge in 2004 sa valoreze 4,8 miliarde de dolari de la 156 milioane in 1999.

La inceput multe companii au recurs la fortele proprii pentru gestionarea unei astfel de campanii dar pe masura ce baza de clienti potentiali se marea deveneau tot mai necesare serviciile unei companii specializate.

Una dintre numeroasele companii care spera sa obtina un profit din acest tip de activitate este FloNetwork, un ASP din Toronto care ofera servicii de administrare si gestionare a campaniilor de marketing prin e-mail.

Compania, care a intrat in afaceri in 1993, si-a concentrat activitatea pe serviciile de e-mail incepand cu anul 1998 si, in prezent are 185 de clienti printre care firme de renume precum J.Crew, Continental Airlines si Buy.com.

FloNetwork, la fel ca si rivalii sai, ofera si tehnologie care sa permita clientilor sa-si organizeze mesajele de e-mail primite de la fiecare companie.

Complexitatea expedierii si urmaririi mesajelor de e-mail este unul dintre principalele motive pentru care companiile ce vor sa-si desfasoare o asemenea campanie recurg la serviciile unei companii specializate.

Pentru Wine.com, distribuitor online de vinuri, capacitatea de a trimite mesaje catre o clientela precisa a imbunatatit eficienta intregii activitati de marketing a firmei.

Dar pentru ca intreaga campanie sa isi atinga obiectivul, Wine.com a trebuit sa apeleze si ea la un ASP, Digital Impact. Compania are peste 140 de clienti pentru care a expediat peste 400 de milioane de mesaje numai in cursul trimestrului trecut.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO