Valoarea Groupon, cel mai mare furnizor de oferte şi cupoane dereduceri online, poate fi cu câteva miliarde de dolari mai micădecât s-a sugerat la înregistrarea ofertei publice iniţiale, spuneSucharita Mulpuru, analist la firma de cercetare ForresterResearch, citat de agenţia de presă Reuters.
Niciun comentariu referitor la scrisoarea lui Mulpuru nu a fostfăcut de către oficialii Groupon.
Groupon a depus înregistrarea pentru a vinde acţiuni cătrepublic acum două săptămâni, oficialii companiei spunând că sperăsă atragă cel puţin 750 de milioane de dolari. În ciuda faptului căGroupon în acest moment este în pierdere, oferta publică iniţialăpoate evalua compania la 20 de miliarde de dolari sau chiar maimult.
Mulpuru a pus sub semnul întrebării evaluarea făcută argumentândcă valoarea Groupon ar putea fi de cel mult 2 miliarde dedolari.
Groupon a generat anul trecut venituri de peste 700 de milioanede dolari, dar analistul a spus că 615 mil. dolari din această sumăau fost generate prin achiziţii, un efort masiv de marketing şiexpansiunea pe noi pieţe.
"Acea parte a aşa-numitei creşteri nu este sustenabilă", adeclarat Mulpuru. Ea a declarat că exceptând veniturile menţionatemai sus şi luând în calcul doar "creşterea cu adevărat organică" acompaniei, veniturile Groupon au fost de 96 de milioane dedolari.
Chiar şi în aceste condiţii, luând în calcul doar acestevenituri, firma a crescut cu 223% anul trecut, iar aplicând unmultiplu de 20 la venituri, compania ar trebui să fie evaluată laaproximativ 2 miliarde de dolari, "cifră mult mai mică decât celepe care le tot auzim acum", a declarat Mulpuru.
Jeffrey Grau, analist la eMarketer, a contracarat prin a spunecă sectorul online de oferte şi cupoane de reduceri poate creştemult anul viitor, fapt din care Groupon poate prospera. "Deşi suntmulte riscuri implicate în tranzacţiile cu aceste companii,comerţul local este o piaţă imensă neexploatată", a afirmat Grau."Se pot face o mulţime de bani pe această piaţă".
Există mii de miliarde de dolari, bani cheltuiţi de consumatorila companii locale precum restaurante, magazine retail sau magazinede cosmetice şi doar o parte din aceste tranzacţii au loc peinternet în prezent, a mai notat el.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels