Business Hi-Tech

Europenii continua sa traga in sus piata mondiala a computerelor

20.10.2004, 00:00 16

Vanzarile de PC-uri (desktop, laptop si servere) la nivel nivel mondial au crescut in triemstrul al treilea al 2004 cu 12 %, cererea din partea consumatorilor ramanand la niveluri peste asteptari, conform unui studiu realizat de compania americana International Data Corp (IDC).
In total, in perioada iulie-septembrie s-au vandut in lume 44,2 milioane de computere, cu 0,5% mai multe decat anticipau analistii acestei piete. Reducerile de preturi, tendinta generala de a adopta sistemele mobile si investitiile facute de companii pentru modernizarea infrastructurilor informatice sunt principalii factori care au dus la cresterea vanzarilor.
Vanzarile au crescut puternic in acest trimestru in regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), iar performantele au fost sub asteptari in Asia. Rezultatele au fost peste astepari si in SUA, iar segmentul consumatorilor va crester vanzarile si pe final de an, spune IDC.
Dell a ramas liderul industriei, vanzarile companiei la nivel mondial crescand cu peste 20% fata de aceeasi perioada a anuluit trecut. In aceasta perioada, vanzarile de laptopuri Dell au crescut cu 30%. Hewlett-Packard (HP), rivalul cu care Dell schimba deseori pozitia de lider mondial, a rams de data aceasta in pozitia a doua, pastrandu-si insa primul loc in regiunea EMEA. Competitia ramane insa extrem de stransa. Numarul trei mondial, International Business Machines (IBM), a castigat cota de piata atat in SUA, cat si la nivel mondial. Vanzarile de laptopuri IBM au crescut cu 46% fata de anul trecut.
Fujitsu-Siemens si-a mentinut locul patru la nivel mondial, insa nu a reusit sa depaseasca performantele medii ale acestei piete. Pozitia sa este insa tot mai amenintata de Toshiba, care si-a crescut vanzarile cu 16,5%, fiind unul dintre performerii acestui trimestru. Japonezii au reusit astfel sa reintre in topul primilor cinci producatori de computere la nivel mondial.
Pe trimestrul al treilea, Dell a obtinut cota de piata de 18,2%, comparativ cu 16,2% pentru HP. IBM a urcat la 6,0%, in timp ce Fujitsu-Siemens detine 3,9% din piata, urmata de Toshiba cu 3,6 procente.
"In ciouda problemelor legate de livrarea unor componente si in contra avertismentelor date de Intel si alti producatori de cipuri, piata computerelor personale a avut performante peste asteptari", a apreciat un analist IDC. "Pe final de an, vor creste vanzarile de computere catre utilizatorii individuali, iar performantele din Asia s-ar ptuea imbunatati", a apreciat el.
dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO