Business Hi-Tech

eMusic vrea sa concureze iTunes

13.09.2006, 19:07 20

Un nou serviciu lansat de melodii digitale online, eMusic, care totalizeaza deja 200.000 de abonati in SUA, a vandut peste 85 de milioane de piese in ultimii trei ani, reprezentand astfel un posibil concurent pentru popularul magazin de muzica online iTunes al Apple, scrie Financial Times. In oferta eMusic sunt cuprinse 1,7 milioane de piese, care pot fi descarcate pe baza unui abonament de 12,99 pana la 20,99 euro pentru un numar de 40 pana la 90 de melodii pe luna. Sistemul de taxare este diferit fata de cel adoptat de iTunes. Dupa parerea analistilor, eMusic detine 11% din piata melodiilor digitale online din SUA, clasandu-se astfel pe locul al doilea in piata, dupa iTunes, care are 60% din piata si peste 1 miliard de piese in format digital vandute pana in prezent. eMusic ofera piese ale marilor case de productie americane, dar si ale marcilor independente care ocupa, dupa parerea lui David Pakman, CEO al eMusic, circa 30% din piata. "Asta inseamna 10 mld. dolari dintr-o piata de 33 mld. dolari."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO