Business Hi-Tech

eMag crede ca in iunie s-a atins fundul sacului

13.08.2009, 18:15 101

eMag, cel mai mare retailer online de pe piata locala, controlat de distribuitorul IT&C local Asesoft Distribution, a deschis un showroom la Ploiesti, al treilea si cel mai mic dintre cele pe care le detine compania.

Compania a investit cateva zeci de mii de euro in deschiderea noului showroom, care are o suprafata de 150 metri patrati si in care lucreaza cinci oameni.

Principalele functionalitati ale spatiului sunt de livrare a comenzilor locale si servicii post-vanzare. Zona destinata expunerii este dedicata exclusiv promotiilor principale si produselor strategice eMag, spune Radu Apostolescu, co-fondator si director de marketing al eMag.

 

Clientii cred ca daca ai showroom esti serios

"Continuam extinderea retelei de prezente fizice in tara pentru ca acestea s-au dovedit a fi un catalizator puternic al cresterii increderii in comertul online. Poate parea paradoxal, dar este un lucru normal daca privim acest model prin ochii clientului care a stiut pana acum doar sa mearga la un magazin din apropiere. Nu vrem si nu facem vanzari din raft, oferta noastra completa este si va fi prezentata numai online", a spus Apostolescu. "Prezenta fizica e foarte importanta: le arata clientilor ca suntem seriosi, e o actiune care aduce incredere. Ne asteptam la o triplare a vanzarilor".

eMag mai detine doua showroom-uri, unul in Bucuresti si unul in Iasi. Intrebat care au fost criteriile prin care eMag a ales Ploiestiul pentru a deschide noul showroom, oficialul eMag a precizat ca unul dintre motive este si prezenta puternica in zona a actionarului principal, grupul Asesoft, controlat de omul de afaceri Sebastian Ghita.

 

Laptopturile raman cele mai bine vandute produse

Apostolescu nu a dorit sa ofere detalii despre evolutia vanzarilor eMag in 2008 sau in prima parte a acestui an, precizand insa ca acum incasarile sunt in crestere.

"Fundul sacului a fost atins in iunie. Din iulie am inregistrat cresteri, iar august a inceput foarte bine", a spus reprezentantul eMag. "Cele mai bine vandute categorii de produse raman laptopurile, dar si netbook-urile si televizoarele".

Conform propriilor estimari, eMag este cel mai mare vanzator de laptopuri de pe piata locala, cu o cota de 15-16% din piata.

Apostolescu afirma ca vanzarile cresc si pe fondul unei campanii promotionale desfasurate de eMag, prin care transportul produselor la clienti este gratuit, indiferent de valoarea comenzii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO