Business Hi-Tech

Ebay-erii, generatia milionarilor din licitatii online

11.07.2006, 19:23 124

In cei aproape 11 ani de activitate, eBay a strabatut un lung drum de la primele sale zile in calitate magazin online.
Datorita modelului "oricine poate vinde" si a succesului filosofiei conform careia exista un cumparator pentru orice, eBay a devenit liderul licitatiilor pe Internet. Astfel un numar foarte mare de utilizatori au reusit sa faca profit din vanzarea unuia sau mai multor obiecte.
Unii chiar au reusit sa-si faca un mod de trai din vanzarile pe eBay, sacrificand nopti si weekend-uri pentru a-si rula investitiile. Iar acesti asa-numiti "vanzatori" castiga suficient de mult pentru a se intreba: "Este cumva eBay un mediu in care ma pot imbogati?"
Cativa vanzatori de acest gen sustin ca se poate, dar ca pentru a face avere astfel e nevoie de atentie aproape obsesiva asupra evolutiei vanzarilor, ceea ce s-a vandut sau cat de eficient este administrat stocul. Cu alte cuvinte, daca cineva vinde in valoare de 1 dolar si doreste sa isi cumpere intr-o buna zi o insula, poate visa in continuare.
Acestia stiu ce inseamna sa faca afaceri "drept la tinta" - cineva vinde, altcineva cumpara -, fiind de fapt parte a unei strategii complexe.
In cadrul eBay, pentru a realiza un profit consistent este intotdeauna nevoie sa devii "Titanium PowerSeller", client fidel eBay, posesor al unui cont primit numai pe baza de invitatie si care este nevoit sa indeplineasca anumite criterii pentru a-si pastra titulatura.
In cazul primului nivel, "Bronze", un astfel de client trebuie sa acumuleze vanzari de minimum 1.000 de dolari (780 de euro) pe luna timp de trei luni consecutiv.
"Bronze" este urmat de "Silver", cu vanzari de minimum 3.000 dolari (2.350 de euro) pe luna si "Gold", minimum 5.000 de dolari (3.900 de euro) pe luna.
Programul "PowerSeller" realizeaza un pas consistent catre "Platinum", cu 25.000 de dolari (19.600 de euro), dar acesta este un salt de proportii mici, comparabil cu vidul dintre "Platinium" si "Titanium".
Acesta din urma reprezinta cea mai puternica categorie de clienti, cu vanzari lunare de peste 150.000 de dolari (117.000 de euro), acestia fiind nevoiti sa obtina cele mai bune calificative din topuri pentru a-si mentine privilegiile.
Chiar daca vanzatorii "Titanium" sunt foarte putini la numar, acestia exista si si-au inceput afacerile cu resurse si nevoi modeste.
Un exemplu ar fi David Wirtenberg, un antreprenor de doar 28 de ani care conduce "Outrageous Auctions", companie ce detine propriile afaceri. El se ocupa de licitatii din anul 2003, pe vremea cand era somer. La sugestia tatalui sau, el a inceput sa vanda bijuterii pe eBay si dupa numai trei luni a atins nivelul "Titanium" si a devenit din somer angajator.
"Daca cineva se fereste sa cumpere un iPod de 300 de dolari (235 de euro) de pe Internet, ganditi-va cat de reticent poate fi cand cumpara un inel de 5.000 de dolari (3.900 de euro)," a declarat Wirtenberg.
Din aceasta cauza, marii vanzatori trebuie sa se concentreze asupra modului in care castiga credibilitate si se evidentiaza in calitate de vanzatori individuali. Clientii nu cumpara de pe eBay, ei cumpara de la noi; iar aceasta e o mare diferenta.
Alt mare vanzator "Titanium", John Stack, a inceput sa vanda pe eBay in 1999, pe cand se pregatea sa inchida afacerea de familie cu echipamente pentru restaurante.
Dupa ce a listat pe eBay 50 de cafetiere si a obtinut un profit peste cel asteptat, Stack a devenit un "eBayer", a continuat sa afiseze tot mai multe produse. A atins in 5 ani venituri de peste 10 milioane de dolari (7,8 milioane de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO