Business Hi-Tech

Ebay da startul transformarii celor 35 de milioane de bloguri in centre de profit

Ebay da startul transformarii celor 35 de milioane de bloguri in centre de profit

Jeremy Wright, presedintele retelei de bloguri b5media

06.07.2006, 18:49 24

Ebay, cel mai mare site de licitatii online din lume, dar si alte cateva companii care si-au construit afacerile pe Internet intentioneaza sa profite de cresterea exploziva a blogurilor (jurnale online), care au depasit recent, conform companiei Technorati, numarul de 35 de milioane, scrie Financial Times.
Conform rapoartelor Technorati, in fiecare zi apar in medie 75.000 de bloguri noi, iar aceasta modalitate de comunicare castiga din ce in ce mai multi adepti, devenind astfel un subiect de interes pentru manageri din mai multe industrii. De altfel, exista voci care sustin ca inclusiv infiintarea unui blog poate ajuta o companie sa-si majoreze profiturile.
Ideea Ebay este aceea de a crea un set de aplicatii software care sa-i permita companiei de licitatii online sa obtina bani prin crearea de linkuri, pe blogurile utilizatorilor, care sa lege diverse produse si servicii de comunitatile posibil interesate de acestea.
Un alt proiect legat de transformarea blogurilor in noi surse de venituri a fost demarat si de compania MeCommerce, care intentioneaza sa le permita bloggerilor sa insereze liste de produse si servicii pe pagina lor online si sa castige 50% din profitul rezultat din vanzarea oricarui produs. Aplicatia realizata de MeCommerce le va permite bloggerilor sa recomande DVD-uri, tricouri, muzica sau carti, de exemplu, asteptarea companiei fiind aceea ca vizitatorii unui blog s-ar putea hotari pe loc sa cumpere ceva. MeCommerce va pune la dispozitia bloggerilor solutii de aprovizionare si distributie similare celor utilizate de Wal-Mart si Barne's & Noble, scrie FT. Aplicatia realizata de companie le permite vizitatorilor unui blog sa completeze toate detaliile necesare finalizarii tranzactiei fara a parasi pagina web.
"Credem ca putem schimba fundamental modelul de business al retail-ului; vrem sa indepartam toate barierele care pot opri pe cineva sa devina un retailer online", afirma Yobie Benjamin, cofondatorul MeCommerce.
Daca Ebay si MeCommerce cauta sa-si imbunatateasca rezultatele financiare profitand de fenomenul blogurilor, personalitati ale lumii online, precum Jeremy Wright - unul dintre cei mai cunoscuti bloggeri din lume, afirma ca simpla infiintare a unui astfel de "jurnal online de companie" poate aduce, daca e bine integrat cu strategia de comunicare, rezultate vizibile in balanta financiara.
Prezent in urma cu cateva zile la Bucuresti, pentru a-si prezenta teoriile asupra oportunitatilor pe care le pot crea blogurile pentru mediul de afaceri, Wright a spus ca "blogul este o noua modalitate de comunicare, care poate dezvolta abilitatea de a asculta a companiilor - e ca o masa de pranz intre doi parteneri de afaceri".
Wright crede ca firmele, inclusiv cele romanesti, au in fata o mare oportunitate de a-si face cunoscute produsele, inclusiv pe plan global, prin infiintarea unui blog, cata vreme respecta niste reguli. "Un blog nu trebuie facut in 5 minute, pentru ca nu va da niciun rezultat. Managerii trebuie sa stie inca de la inceput cine va scrie pe blog din companie, si cum se va reactiona, de exemplu, daca apar reactii negative despre un produs chiar pe blogul companiei. Blogul este o modalitate extraordinara de a afla mult mai repede decat prin metodele traditionale daca un produs nu este OK, sau daca oamenii sau serviciile tale nu fac ce ar trebui sa faca", a spus Wright.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO