Business Hi-Tech

Dupa online si print, Google este interesat si de publicitatea TV

26.10.2007, 21:53 21

Google, liderul pietei de publicitate pe internet, lasa impresia ca are planuri similare si pentru mediul TV. Compania, care ruleaza cel mai popular motor de cautare din lume, a anuntat miercuri un parteneriat cu firma de cercetare Nielsen, pentru masurarea audientei TV.
In conditiile in care consumatorii de TV se orienteaza tot mai mult catre video-recorderele digitale, cumparatorii si agentiile de publicitate sunt tot mai interesate de date cu privire la persoanele care le vizioneaza reclamele, cine evita pauzele de reclame si unde este cel mai rentabil sa investesti.
Cu toate ca parteneriatul dintre Google si Nielsen va fi restrans, initial, gigantul american a precizat ca acordul se intinde pe o perioada de mai multi ani si ca se va extinde in urmatoarea perioada.
"Vrem sa oferim toate avantajele pe care le vedem in publicitatea online - precum evidenta eficienta, o idee tot mai exacta cu privire la audienta, instrumente eficiente de optimizare a campaniilor si sa le aplicam pentru a eficientiza publicitate TV", a declarat Michael Steib, director de publicitate TV la Google.
Din luna mai a acestui an Google vinde publicitate pe 125 de canale de televiziune din Statele Unite, distribuite prin satelit de reteaua DISH EchoStar Communications.
Cu ajutorul datelor de audienta furnizare de Nielsen, Google va putea sa ofere statistici mult mai exacte care sa includa informatii de ordin demografic, rata de vizionare, evolutia vizionarii anumitor clipuri.
Rapoartele Google pot indica momentul in care utilizatorii au preferat sa schimbe pe un alt canal dupa ce au vizionat o reclama video, putand ajuta astfel agentiile de creatie sa lucreze la anumite parti ale spotului. Astfel, daca mai multi spectatori ar viziona pentru sapte secunde o reclama dupa care ar schimba pe un alt canal, atunci agentia ar putea regandi inceputul reclamei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO