Business Hi-Tech

Dreamtime plaseaza pe web arhivele NASA

07.06.2000, 00:00 16



O mica societate din Silicon Valley a castigat drepturile de a introduce pe Internet cele mai importante filme si fotografii din arhiva Agentiei Spatiale Americane (NASA), in urma unei licitatii in care a reusit sa faca fata altor 13 companii rivale, printre care si Space.com.

Dreamtime Holdings care si-a jucat cartea in fata autoritatilor americane impreuna cu alte companii importante printre care celebrul furnizor de servicii Internet Excite At Home, isi are sediul in Sunnyvale, California iar numarul angajatilor sai se ridica la cinci.

Ca parte a acordului incheiat cu NASA, Dreamtime se obliga sa instaleze camere de luat vederi in navete si in viitoarea Statie Spatiala Internationala, ceea ce va permite companiei sa faca transmisiuni in direct pe web si sa produca documentare TV despre misiunile ce urmeaza a fi lansate.

Detaliile financiare ale afacerii nu au fost inca stabilite. NASA nu va investi nici un ban in Dreamtime dar spera ca va castiga milioane de dolari in cazul in care actiunile micii companii vor fi supuse unei oferte publice initiale peste doi ani. In loc de bani, NASA ar putea prefera la acel moment ca Dreamtime sa achizitioneze echipamente noi pentru navete.

"Investitia din partea companiei noastre este estimata la 100 milioane de dolari", a precizat pentru Wall Street Journal Europe presedintele Dreamtime, Carleton Ruthling.

Materialele din arhiva NASA sunt privite, in general, ca fiind un element de o atractie deosebita pentru surferii pe Internet. Colectia agentiei americane include peste 40.000 de ore de inregistrari video, trei milioane de metri de film si zece milioane de fotografii care acopera peste 40 de ani de zboruri spatiale. Arhivele sunt raspandite in mai multe parti si nu sunt usor accesibile publicului larg. Daca o persoana doreste o fotografie cu un anumit astronaut, agentiei spatiale ii ia cateva saptamani pentru a gasi acea imagine si a face o copie.

Obiectivul acestui parteneriat este de a centraliza materialul strans de-a lungul celor 40 de ani de catre NASA si de a-l oferi publicului care utilizeaza Internetul. "Noi doar imputernicim Dreamtime sa chletuiasca 100 de milioane de dolari pentru a strange toare materialele din arhivele noastre si pentru a le publica pe web", comenteaza Dan Goldin, administrator in cadrul NASA.

Site-ul pe care il va dezvolta Dreamtime pe parcursul infaptuirii proiectului va putea fi accesat gratuit de catre orice vizitator. Oficialii companiei estimeaza sa obtina venituri din publicitate, din vanzarea documentarelor TV si de la utilizatorii ce vor dori accesarea unor servicii suplimentare, precum incarcarea unor fotografii cu rezolutie mare. Parteneriatul va mai include companiile Excite At Home, Lockheed Martin, agentia de publicitate Omnicom si Endeavour Agency.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO