Business Hi-Tech

Două companii participă la licitaţia ANCOM pentru multiplexurile pentru televiziunea digitală terestră

Două companii participă la licitaţia ANCOM pentru...

Autor: Adrian Seceleanu

01.02.2017, 00:02 218

Companiile Nova Media S.R.L. din Timişoara şi M Plus Investments din Iaşi au fost admise la cea de-a patra licitaţie organizată pentru alocarea multiplexurilor de televiziune digitală terestră, conform unui anunţ al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Compania Nova Media, deţinută integral de Stan Iordache, a avut în 2015 o cifră de afaceri de 204.154 lei (46.000 de euro), un profit net de 46.547 lei şi un număr mediu de 3 angajaţi.

Obiectul principal de activitate al Nova Media este cel de agenţie de publicitate, conform Finanţelor. Compania M Plus Investments din Iaşi, deţinută în mod egal de Petru Frasila şi Marius Smochină, a avut în 2015 afaceri de 115.439 lei (26.000 de euro), un profit net de 46.934 lei şi are ca obiect de activitate serviciile de reprezentare media. Taxa minimă de licenţă, care reprezintă preţul de pornire în cadrul licitaţiei pentru fiecare din cele două multiplexuri naţionale, este de 300.000 de euro, iar pentru multiplexurile regionale şi locale aceasta variază între 1.000 de euro pentru un multiplex alocat la nivelul unei localităţi care nu este reşedinţă de judeţ şi 10.000 de euro.

Taxele de licenţă au fost stabilite de către Guvern în luna februarie 2014. Toate aceste multiplexuri se acordă pentru o perioadă de 10 ani. În cadrul licitaţiei sunt disponibile două multiplexuri naţionale, 26 de multiplexuri regionale şi 18 multiplexuri locale de televiziune digitală terestră nealocate în procedurile anterioare.

Multiplexul digital reprezintă un grup de programe de radiodifuziune şi televiziune, servicii multimedia suplimentare şi alte date asociate de identificare transmise de la staţiile de emisie către utilizatorii finali pe cale radio terestră, utilizând modulaţie digitală în limitele unui canal de televiziune standard/bloc de frecvenţă. Prin intermediul fiecărui multiplex naţional se vor putea furniza servicii de televiziune digitală terestră la nivelul întregii ţări, în timp ce multiplexurile regionale şi locale vor acoperi fiecare câte o anumită zonă de alocare ce poate fi echivalentă cu un judeţ, respectiv o localitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO