Business Hi-Tech

Dot-com-urile reduc bugetele de publicitate

01.09.2000, 00:00 20



In nesfarsita lupta pentru obtinerea unei profitabilitati cat mai ridicate, 86% din distribuitorii online si-au orientat strategia, in al doilea trimestru al acestui an, catre reducerea costurilor.

Domeniul care a avut cel mai mult de suferit in urma modificarii politicii financiare a majoritatii dot-com-urilor a fost publicitatea.

Astfel, cheltuielile cu reclama la televiziune au scazut in aceasta perioada cu peste 28%, se arata intr-un studiu realizat de Shop.org in colaborare cu Boston Consulting Group.

Analiza, care s-a bazat pe chestionarea a 66 de comercianti online, a dezvaluit ca, in medie, pentru atragerea fiecarui client o companie a fost nevoita sa cheltuie aproximativ 40 de dolari.

Cifra s-a redus semnificativ in comparatie cu acelasi indicator inregistrat in ultimele trei luni ale anului trecut care se ridica la 71 de dolari. Pe primul trimestru al acestui an, costul castigarii unui client era de 45 de dolari.

Analistii estimeaza ca 28% din site-urile care au renuntat mai mult sau mai putin la publicitatea pe canalele de televiziune isi vor continua strategia si pe parcursul lunilor iulie-septembrie.

Tendinta s-ar putea schimba pe masura ce distribuitorii cu activitate pe Internet se vor pregati pentru sezonul sarbatorilor de iarna.

Reducerea cheltuielor de marketing a fost cauzata in mare parte de comerciantii online care si-au transferat reclamele de la televiziune pe Internet, este de parere James Vogtle, director pentru cercetarea comertului electronic in cadrul grupului Boston Consulting.

Proportia bugetelor de marketing cheltuite pe reclamele online a crescut pana la 59% din total costurilor de publicitate. Per total volumul costurilor cu reclama pe Internet a fost in perioada luata in calcul cu 49% mai mare decat in trimestrul anterior.

Studiul mai arata ca unii dintre comerciantii de pe Internet isi acopera cheltuielile inca de la prima cumparatura efectuata de client, cum este cazul celor care vand software sau componente hardware.

Mai mult, companiile care comercializeaza electronice, alimente sau bauturi sunt cele mai profitabile din intreg lotul dot-com-urilor.

Volumul producelor cumparate online a scazut in al doilea trimestru cu 5,7% fata de o crestere cu 7,6% inregistrata in cele trei luni anterioare.

O data cu reducerea bugetelor de publicitate, dot-com-urile si-au orientat campaniile de marketing catre un segment mai restrans de clienti si anume catre cei care ar putea cel mai probabil sa cumpere bunuri de pe site-ul firmei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO