Business Hi-Tech

Divertisment: barbatii vor filme, jocuri si muzica

11.04.2005, 18:17 43

Barbatii cheltuiesc cei mai multi bani pe DVD-uri cu filme, iar o buna parte dintre cheltuile le reprezinta jocurile video si muzica digitala, se arata intr-un studiu realizat de compania de analiza Nielsen Entertainment.

Jocurile video incep sa fie tot mai atractive pentru barbatii la a doua tinerete, aproape un sfert din totalul pasionatilor de jocuri avand varste de peste 40 de ani, spun analistii. Cheltuielile pentru jocuri video sunt peste nivelul celor dedicate muzicii digitale si achizitiei de CD-uri cu formatiile si artistii favoriti. Pasiunea pentru jocuri alimenteaza astfel teoria conform careia aceasta forma de divertisment va deveni una din tintele favorite ale industriei publicitatii, din cauza timpului tot mai redus acordat de oameni televizorului si a tehnologiilor care permit vizionarea programelor TV fara reclame.

In America, in 40% dintre locuinte se afla cel putin un sistem dedicat jocurilor, fie ca este PC, fie consola de jocuri video, fie un echipament de buzunar. Din totalul pasionatilor de jocuri, 23% au acasa toate cele trei solutii - computer, consola si echipament mobil.

Nielsen s-a ocupat un pic si de femeile pasionate de jocuri si a ajuns la concluzia ca doar tinerele si adolescentele prefera jocuri online, care presupun comunicarea cu alte persoane. Doar jumatate dintre cele intre 25 si 54 de ani participa la jocuri online, iar 79% dintre femeile peste 54 de ani se joaca singure.

Acelasi este procentul si in cazul barbatilor, in categoria peste 45 de ani - 79% prefera jocurile care se pot juca pe propriul echipament.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO