♦ Urmează o perioadă în care digitalizarea va accelera şi mai mult l Viitorul este al băncilor digitalizate, standardizate, care vor găsi soluţii prin care să ofere servicii evitând contactul fizic ♦ Există apetit şi dorinţă de inovaţie din partea instituţiilor bancare ♦ Băncile naţionale trebuie să ofere cadrul legal şi să susţină digitalizarea acestei industrii.
În prima parte a acestui an, instituţiile financiar-bancare, la fel ca mulţi alţi antreprenori activi în diverse domenii, au apelat la digitalizare pentru a-şi putea continua activităţile în pofida restricţiilor impuse în urma pandemiei de Covid-19. Însă digitalizarea reprezintă viitorul industriei bancare, deoarece consumatorii vor alege să lucreze cu băncile care pot oferi servicii de la distanţă, au spus speakerii prezenţi în cadrul videoconferinţei ZF #Teamswork, organizată de ZF în pareneriat cu Microsoft.
„Digitalizarea reprezintă viitorul, pentru că nu ne ajută doar pe timp de pandemie sau în alte situaţii de criză. Prin urmare, toate categoriile de clienţi vor vrea să lucreze cu acele companii care au soluţii inovative şi care le pot furniza servicii prin intermediul tehnologiei“, a spus Mădălina Popa, financial services industry director CEE în cadrul Microsoft.
Patrice Amann, regional leader FSI EMEA în cadrul Microsoft, consideră că soluţiile inovatoare trebuie implementate gradual, pentru a oferi timp consumatorilor „să se obişnuiască, să le înţeleagă şi să aibă încredere în ele“.
„Băncile trebuie să găsească o balanţă între legislaţia şi reglementările pieţei, gestionarea riscului şi consumatori. Viitorul aparţine băncilor digitalizate, standardizate, care înţeleg şi respectă legislaţia şi reglementările şi care acordă importanţă inovaţiei“, a spus Patrice Amann.
În timpul primelor două luni de carantină, actorii financiar-bancari au accelerat digitalizarea proceselor, însă Patrice Amann spune că trendul de digitalizare a sistemului bancar se va menţine şi în următoarea perioadă.
„Urmează o perioadă în care digitalizarea va accelera şi mai mult. În ultimele luni, băncile au trecut printr-o perioadă dificilă şi au apelat la soluţiile de digitalizare, pentru că au înţeles avantajele.“
De asemenea, Mădălina Popa a adăugat că băncile naţionale ar trebui să construiască un cadru reglementat care să faciliteze digitalizarea sistemului bancar.
„Şi digitalizarea băncilor naţionale este importantă. Spre exemplu, Banca Naţională a Ungariei a pus la dispoziţia celorlalte bănci o platformă care să le permită digitalizarea. În plus, strategia Băncii Naţionale din Lituania a reglementat adoptarea soluţiilor de cloud şi banking. Am înţeles că îşi doresc să susţină strategia de digitalizare a ţării. În Grecia s-a reglementat videobankingul, care permite interacţiunea dintre reprezentantul bancar şi client prin intermediul unei platforme. În ultimii ani, am văzut un trend pozitiv şi din partea Băncii Naţionale a României.“
CEC Bank, instituţia financiară cu cea mai extinsă reţea de sucursale din România, şi-a adaptat procesele la noua realitate, punând la dispoziţia clienţilor diverse servicii bancare prin intermediul tehnologiei, a spus Mugur Podaru, director al direcţiei operaţiuni la distanţă în cadrul CEC Bank.
„Eram pregătiţi să trecem la digitalizare, bugetele sunt stabilite, doar că a fost nevoie să accelerăm procesul şi să facem disponibile soluţiile şi platformele la momentul potrivit. Încercăm să păstrăm un echilibru între bankingul tradiţional şi cel online, ne pregătim pentru a furniza din ce în ce mai multe servicii bancare prin intermediul noilor tehnologii, dar clienţii pot accesa aceste servicii în continuare şi într-o unitate fizică a băncii“, a spus Mugur Podaru.
El a adăugat că în ultimele două luni, numărul de operaţiuni desfăşurate prin serviciul mobile banking al CEC Bank aproape s-a dublat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Patrice Amann, regional leader FSI EMEA, Microsoft: Viitorul este al băncilor digitalizate, standardizate, care vor găsi soluţii prin care să ofere servicii evitând contactul fizic, care au o bază solidă de procese şi acordă importanţă inovaţiei.
Mădălina Popa, financial services industry director CEE, Microsoft: Digitalizarea reprezintă viitorul. Prin urmare, toate categoriile de clienţi vor vrea să lucreze cu acele companii care au soluţii inovative pentru ei, idei.
Mugur Podaru, director direcţia operaţiuni la distanţă în cadrul CEC Bank: Încercăm să păstrăm un echilibru între bankingul tradiţional şi cel online, ne pregătim pentru a furniza din ce în ce mai multe servicii bancare prin intermediul noilor tehnologii.