Business Hi-Tech

Digitalizarea reprezintă viitorul industriei bancare: „Consumatorii vor opta să lucreze cu bănci care oferă servicii la distanţă şi soluţii inovative“

Videoconferinţa ZF #TeamsWork

Autor: Alexandra Cepăreanu

11.06.2020, 00:08 1730

♦ Urmează o perioadă în care digitalizarea va accelera şi mai mult l Viitorul este al băncilor digitalizate, standardizate, care vor găsi soluţii prin care să ofere servicii evitând contactul fizic ♦ Există apetit şi dorinţă de inovaţie din partea instituţiilor bancare ♦ Băncile naţionale trebuie să ofere cadrul legal şi să susţină digitalizarea acestei industrii.

În prima parte a acestui an, in­sti­tuţiile financiar-bancare, la fel ca mulţi alţi antreprenori ac­tivi în di­verse domenii, au ape­lat la di­gi­talizare pentru a-şi pu­tea con­tinua activităţile în pofida re­stric­ţiilor im­puse în urma pandemiei de Covid-19. Însă digitalizarea re­pre­zintă viitorul industriei bancare, de­oare­ce consu­ma­torii vor alege să lucre­ze cu băncile care pot oferi servicii de la dis­tanţă, au spus speakerii prezenţi în cadrul videocon­ferinţei ZF #Teamswork, organi­zată de ZF în pareneriat cu Microsoft.

„Digitalizarea reprezintă viitorul, pentru că nu ne ajută doar pe timp de pan­demie sau în alte situaţii de criză. Prin urmare, toate categoriile de clienţi vor vrea să lucreze cu acele companii care au soluţii inovative şi care le pot furniza servicii prin inter­me­diul tehnologiei“, a spus Mădălina Popa, financial services industry di­rector CEE în cadrul Microsoft.

Patrice Amann, regional leader FSI EMEA în cadrul Microsoft, consideră că soluţiile inovatoare trebuie imple­men­tate gradual, pentru a oferi timp con­sumatorilor „să se obişnuiască, să le înţeleagă şi să aibă încredere în ele“.

„Băncile trebuie să găsească o ba­lanţă între legislaţia şi reglementările pieţei, gestionarea riscului şi consu­ma­tori. Viitorul aparţine băncilor digita­liza­te, standardizate, care înţeleg şi res­pectă legislaţia şi reglementările şi care acordă importanţă inovaţiei“, a spus Patrice Amann.

În timpul primelor două luni de carantină, actorii financiar-bancari au accelerat digitalizarea proceselor, însă Patrice Amann spune că trendul de digitalizare a sistemului bancar se va menţine şi în următoarea perioadă.

„Urmează o perioadă în care di­gita­li­zarea va accelera şi mai mult. În ulti­me­le luni, băncile au trecut printr-o pe­rioa­dă dificilă şi au apelat la soluţiile de di­gi­ta­lizare, pentru că au înţeles avantajele.“

De asemenea, Mădălina Popa a adă­ugat că băncile naţionale ar trebui să construiască un cadru reglementat care să faciliteze digitalizarea sistemului bancar.

„Şi digitalizarea băncilor naţionale este importantă. Spre exemplu, Banca Naţio­nală a Ungariei a pus la dispoziţia ce­lorlalte bănci o platformă care să le per­mită digitalizarea. În plus, strategia Băncii Naţionale din Lituania a regle­mentat adoptarea soluţiilor de cloud şi ban­king. Am înţeles că îşi doresc să susţină strategia de digitalizare a ţării. În Grecia s-a reglementat videoban­kin­gul, care permite interacţiunea dintre reprezentantul bancar şi client prin intermediul unei platforme. În ultimii ani, am văzut un trend pozitiv şi din partea Băncii Naţionale a României.“

CEC Bank, instituţia financiară cu cea mai extinsă reţea de sucursale din România, şi-a adaptat procesele la noua realitate, punând la dispoziţia clienţilor diverse servicii bancare prin intermediul tehnologiei, a spus Mugur Podaru, director al direcţiei operaţiuni la distanţă în cadrul CEC Bank.

„Eram pregătiţi să trecem la digitalizare, bugetele sunt stabilite, doar că a fost nevoie să accelerăm procesul şi să facem disponibile soluţiile şi platfor­mele la momentul potrivit. Încercăm să păstrăm un echilibru între bankingul tradiţional şi cel online, ne pregătim pentru a furniza din ce în ce mai multe servicii bancare prin intermediul noilor tehnologii, dar clienţii pot accesa aceste servicii în continuare şi într-o unitate fizică a băncii“, a spus Mugur Podaru.

El a adăugat că în ultimele două luni, numărul de operaţiuni desfăşurate prin serviciul mobile banking al CEC Bank aproape s-a dublat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Patrice Amann, regional leader FSI EMEA, Microsoft: Viitorul este al băncilor digitalizate, standardizate, care vor găsi soluţii prin care să ofere servicii evitând contactul fizic, care au o bază solidă de procese şi acordă importanţă inovaţiei.

Mădălina Popa, financial services industry director CEE, Microsoft: Digitalizarea reprezintă viitorul. Prin urmare, toate categoriile de clienţi vor vrea să lucreze cu acele companii care au soluţii inovative pentru ei, idei.

Mugur Podaru, director direcţia operaţiuni la distanţă în cadrul CEC Bank: Încercăm să păstrăm un echilibru între bankingul tradiţional şi cel online, ne pregătim pentru a furniza din ce în ce mai multe servicii bancare prin intermediul noilor tehnologii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO