Business Hi-Tech

Digi continuă să aibă probleme în Ungaria. Grupul cere autorităţii de telecom din Budapesta să anuleze licitaţia 5G din care a fost exclus. Bulgac: Licitaţia este una “controversată”, arbitrul telecom a luat o decizie “nedreaptă” în raport cu noi

Digi continuă să aibă probleme în Ungaria. Grupul...

Autor: Adrian Seceleanu

31.03.2020, 20:40 3450

Grupul de comunicaţii Digi, cel mai mare jucător de pe piaţa de net fix şi TV din România, cu operaţiuni semnificative şi în Ungaria, a criticat dur decizia Autorităţii de Reglementare din ţara vecină de a finaliza licitaţia pentru frecvenţele radio 5G din care compania a fost exclusă. Ignorarea acţiunii în instanţă lansate de Digi, dosar în care nu a fost emisă încă o decizie definitivă, duce la “descurajarea competiţiei”, susţine şeful companiei Serghei Bulgac.

“În contextul anunţului făcut public, joi, 26 martie, de Autoritatea maghiară de reglementare, DIGI Communications N.V. consideră injustă şi controversată decizia NMHH de a finaliza licitaţia pentru frecvenţele 5G într-un timp record, sfidând demersurile legale întreprinse de Digi Communications N.V., a cărei candidatură la licitaţie a fost respinsă, în septembrie 2019”, au spus reprezentanţii companiei.

”Suntem profund dezamăgiţi de decizia Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii şi Mass-media (NMHH) care a decis să încheie această procedură controversată de licitaţie. Precizăm că Grupul DIGI a depus acţiuni în instanţă pentru a cere suspendarea procedurii şi nu a primit, până în acest moment, verdictul definitiv. Considerăm că modul în care autoritatea a tratat această licitaţie, ignorând demersurile noastre legitime în justiţie, contrazice în primul rând misiunea acestei instituţii, aceea de a asigura condiţii de concurenţă efectivă pentru bunăstarea consumatorilor şi a utilizatorilor”, a declarat Serghei Bulgac, CEO DIGI Communications N.V.

“Grupul DIGI consideră că, prin descurajarea competiţiei şi blocarea accesului unui al patrulea operator de telefonie mobilă la spectru, Autoritatea diminuează drastic şansele consumatorilor de a achiziţiona servicii de bază la preţuri competitive. Potrivit studiilor Comisiei Europene  privind tarifele practicate la internetul mobil în statele UE, Ungaria a figurat, în 2019, în grupul ţărilor din Europa cu cel mai scump acces la date mobile. Consumatorii din Ungaria plătesc preţuri mult mai mari faţă de tarifele practicate în pieţele mult mai dezvoltate cum ar fi Austria, Germania, Marea Britanie sau Franţa. Am putea spune că s-au creat premisele perpetuării strategiei din ultimii ani prin care este împiedicat accesul companiilor pe piaţa de comunicaţii mobile. De aceea, din păcate, în următorii 15 ani, cetăţenii maghiari ar putea  plăti în continuare cele mai mari preţuri din Europa pentru servicii de bază, aşa cum sunt serviciile de comunicaţii mobile.  Aceste demersuri şi menţinerea celor mai mari preţuri din Europa au poziţionat, în ultimii ani , Ungaria pe ultimul loc în ceea ce priveşte rata de adopţie a serviciilor de internet pe mobil. O poziţie care, probabil, se va menţine în viitor. În ultimele zile am realizat cu toţii cât de utile sunt serviciile de comunicaţii moderne şi cât este de important să păstrăm legătura cu cei dragi. Totuşi, constatăm cu stupoare că doar 60%  din cetăţeni au acces la internet mobil în Ungaria. Ştiind că 40% din populaţie nu are acces la servicii de internet mobil în reţelele existente 2G/3G/4G, nu înţelegem de ce Autoritatea a ales să excludă un nou operator şi a refuzat să suspende procedura până finalizarea demersurilor legale, doar pentru a atribui frecvenţe pentru următorii 15 ani în benzi cu spectru 5G, într-o manieră rapidă care nu ia în considerare interesele consumatorilor.În condiţiile în care, în contextul european actual, serviciile de comunicaţii electronice sunt vitale pentru categorii extinse de populaţie şi consumatorii au nevoie de un acces facil şi la preţuri rezonabile la aceste servicii, decizia Autorităţii de a încheia într-un timp record această procedură contravine interesului public”.

Reprezentanţii grupului afirmă că vor continua să lupte în instanţă împotriva deciziei “nedrepte”  Autorităţii de Reglementare din Budapesta.

“În momentul actual, Grupul DIGI este şi mai hotărât să continue demersurile legale pentru a contesta excluderea nedreaptă din această licitaţie, în interesul consumatorilor şi al pieţei care, în anul 2020, merită servicii accesibile de comunicaţii mobile.

Cu toate greutăţile pe care le întâmpinăm şi pe care suntem convinşi că le vom întâmpina şi în viitor, vom continua dezvoltarea serviciilor noastre de mobil şi ne asigurăm clienţii că suntem alături de ei la fel ca întotdeauna.

De aceea, ţinând cont de utilitatea unei licitaţii pentru frecvenţe derulate în mod corect, transparent şi în deplin respect al legii şi al interesului consumatorilor, Grupul DIGI solicită Autorităţii să anuleze decizia anunţată joi, să reia procedura şi să îşi asume rolul de arbitru echidistant al pieţei comunicaţiilor.”

Citiţi AICI ediţia E-paper de miercuri

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO