Business Hi-Tech

Depozitul de Calculatoare: Vanzarile pe credit s-au prabusit

Depozitul de Calculatoare: Vanzarile pe credit s-au prabusit

Adrian Furnica: In continuare sunt unii proprietari neconectati la realitatile pietei. In cazul in care nu vor sa scada chiriile, preferam sa inchidem imediat si sa relocam (FOTO: Agerpres)

31.03.2009, 00:00 93

CNDPI Romsoft, operatorul retelei Depozitul de Calculatoare, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de retail IT&C, a inregistrat un declin de 60-70% al vanzarilor in primele doua luni ale acestui an.

"Raportat in valuta, vanzarile au scazut cu 60-70% fata de aceeasi perioada din 2008, insa rezultatele sunt mai bune decat ne asteptam la sfarsitul anului trecut. Luna martie este cu aproape 10% sub nivelul din ianuarie-februarie 2009", a declarat pentru ZF Adrian Furnica, directorul general al Romsoft.
El apreciaza ca scaderea este naturala in climatul economic actual si a precizat ca restructurarea demarata in trimestrul al treilea al anului trecut a dat rezultate. In octombrie, Romsoft a anuntat ca inchide 12 magazine care nu trecusera inca pe profit.
Compania a ajuns atunci la 75 de unitati si are in prezent 71. Furnica spune ca a ales sa relocheze patru magazine din cauza chiriilor prea ridicate. "In continuare sunt unii proprietari neconectati la realitatile pietei. In cazul in care nu vor sa scada chiriile, preferam sa inchidem imediat si sa relocam, pentru ca avem o structura de magazin flexibila."
La jumatatea lui 2008, Romsoft avea o retea de 105 magazine. Directorul companiei crede ca va avea un avantaj din faptul ca firma va ramane cel mai mare lant specializat in IT, dupa ce mai multi concurenti si-au inchis din magazine. "In momentul in care interesul va mai creste pe acest sector dupa atenuarea crizei, vom avea o prezenta viabila pe piata", a adaugat Furnica.
Compania K Tech Electronics, care opereaza lantul Ultra Pro Computers, a inchis 12 unitati in primele trei luni ale acestui an, ajungand la 43 de magazine, in timp ce Twister (retea controlata de distribuitorul Tornado Sistems) a ajuns de la 35 de magazine in septembrie 2008 la 30 de unitati in prezent, conform datelor disponibile pe site-ul companiei.
Adrian Furnica spune ca pentru a contracara scaderea vanzarilor compania va extinde gama de produse. "Vom avea o oferta cat mai larga, pentru a acoperi toate cererile diferitilor clienti."
Oficialul Romsoft a mai precizat ca a observat o tendinta de reorientare a consumatorilor catre upgrade-uri, acestia nemaifiind dispusi sa inlocuiasca complet sistemele mai vechi. "De asemenea, oamenii cauta lucruri ceva mai ieftine si au o oarecare ezitare pana in momentul in care iau decizia de cumparare", explica Furnica.
Acest lucru nu inseamna insa ca traficul este semnificativ mai mic in magazine, spune Furnica. "Cel mai dezamagitor aspect este faptul ca desi consumatorii ar dori sa ia credite, conditiile de finantare sunt mai dificile ca in trecut. Anul trecut in aceasta perioada incheiam 50-60 de credite pe zi, iar acum am ajuns la 5-7 zilnic, in conditiile in care exista cerere", a declarat Furnica.
Directorul Romsoft nu a oferit detalii despre veniturile companiei. La jumatatea anului trecut, CNDPI Romsoft anunta venituri de 29,16 mil. euro si revizuirea in sus a tintei de vanzari pe intregul an, la 58 mil. euro. Obiectivul a fost revizuit de mai multe ori, iar Furnica a precizat doar ca nu a fost atins, pe fondul evolutiei negative din ultima parte a anului.
El nu a oferit estimari cu privire la evolutia afacerilor in 2009, precizand ca principalul obiectiv este supravietuirea ca afacere viabila si consolidarea pozitiei pe piata. "Trebuie sa asiguram clientul ca va avea in continuare service si suport pentru produsele achizitionate."
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO