Business Hi-Tech

Depozitul de Calculatoare a avut vanzari de circa 30 mil. euro in primele sase luni

Depozitul de Calculatoare a avut vanzari de circa 30 mil. euro in primele sase luni
05.09.2008, 23:19 119

"Obiectivul companiei pentru anul in curs este atingerea unui profit net de 400.000 de lei (circa 113.000 de euro - n.red.)", a declarat pentru ZF Adrian Furnica, directorul general al Romsoft. Anterior, compania a estimat un avans de 20% al cifrei de afaceri, de la 75 de milioane de dolari la 90 de milioane de dolari (54,8 - 57,9 milioane de euro).
In primul trimestru al anului, compania a raportat vanzari de 12 milioane de euro, in crestere cu 10% fata de perioada similara din 2007, revizuind astfel in crestere tinta pe intreg anul, de la 48 de milioane de euro. Unul dintre principalele obiective ale companiei in 2008 il reprezinta extinderea la nivel national a retelei de magazine Depozitul de Calculatoare, astfel incat sa aiba acoperire in toate orasele cu peste 20.000 de locuitori. De curand, compania a anuntat deschiderea a patru noi puncte de prezenta in Targu-Mures, Caransebes, Radauti si Odorheiu Secuiescu. Valoarea investitiilor s-a ridicat la aproximativ 600.000 de euro. Reteaua companiei a ajuns astfel la 105 magazine. Potrivit lui Furnica, pana la jumatatea anului 2009 vor fi deschise 120 de puncte.
"Momentan planuim sa ne extindem in provincie si ramanem la acelasi numar de 15 magazine in Bucuresti. In curand vom inchide doua dintre ele, pe care le vom muta in alte locatii mai bune", a adaugat reprezentantul companiei. El a mai spus ca intentioneaza sa adopte o politica de preturi similara cu cea a hipermarketurilor pentru a creste vanzarile si va revizui relatia cu partenerii in ceea ce priveste stocurile de produse si service-ul. Compania are o flota de aproximativ 80 de masini, care acopera intreaga tara. Furnica a adaugat ca Romsoft va introduce noi branduri in cadrul retelei Depozitul de Calculatoare, dar nu a oferit exemple concrete.
El a precizat ca firma comercializeaza si produse de nisa, adresate in special comunitatii de gameri locale, precum placi grafice recent aparute pe piata internationala, carcase speciale pentru PC-uri sau memorii cu frecvente ridicate. Extinderea retelei Depozitul de Calculatoare a inceput in septembrie 2001, ajungand in prezent la 15 magazine in Bucuresti si 89 in restul tarii. In iunie, Romsoft a deschis un magazin in municipiul Blaj, judetul Alba, si un punct de vanzare in Ramnicu Sarat, care a reprezentat magazinul cu numarul 100.
"Am sesizat un potential de crestere real in aceasta zona, corespunzator unei cereri ridicate de produse IT si insuficient acoperite de firmele locale de profil, motiv pentru care am inaugurat un nou punct de distributie in judetul Alba, pe langa magazinele deja existente in Alba-Iulia si Sebes", au precizat oficialii companiei. Spre deosebire de competitorii sai, Romsoft a optat pentru magazine cu o suprafata relativ mica (40-60 de metri patrati), in primul rand pentru a avea cheltuieli reduse. Potrivit lui Furnica, aceasta strategie ii permite sa acopere si orasele in care nu sunt prezenti competitorii de talie mare.
Potrivit reprezentantilor Romsoft, 90% din vanzari provin din retailul IT direct, compania tintind in 2008 o cota de 25% din acest segment de piata, pe care mai activeaza Flamingo International, K Tech Electronics (Ultra Pro Computers), ProCA (anterior parte a grupului RTC, dar achizitionata anul acesta de catre RHS Company) si Altex. Compania avea, conform propriilor estimari, o cota de piata pe retailul IT de aproximativ 20% la sfarsitul anului trecut, fata de circa 14% in 2006. Infiintata in 1991, C.N.D.P.I. (Centrul National de Difuzare Produse Informatice) Romsoft are ca actionari persoanele fizice Virgiliu Raducanu (cu 58% din titluri), Ladislau Gaspar, Marius Adrian Badea si Rodica Anca Gaspar.


Romsoft a inregistrat o cifra de afaceri de 29 mil. euro in primele sase luni ale anului
Nivelul profitului a fost de 38.000 de euro
Obiectivul pentru 2008 este atingerea unui rulaj de 57,9 mil. euro si un profit de peste 110.000 de euro
Compania are in prezent 105 magazine si intentioneaza sa deschida 120 pana la jumatatea anului viitor
Cea mai mare parte a veniturilor companiei provin din retailul direct, segment pe care Romsoft tinteste o cota de piata de 25% anul acesta 90% din vanzarile Romsoft, estimate la 60 mil. euro anul acesta, provin din retailul IT direct

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO