Facebook, start-up-ul lansat în urmă cu 15 ani în căminul universităţii americane Harvard, transformat între timp într-o corporaţie cu venituri de 56 mld. dolari, a colectat atât de multe informaţii despre cei 2,2 miliarde de utilizatori pe care îi are la nivel global, la un nivel atât de ridicat al detaliilor, încât datele sunt interesante chiar şi pentru giganţii din telecom, inclusiv din România, despre care s-ar putea crede că în cele câteva decenii de existenţă au ajuns să-şi cunoască mai bine clienţii.
Folosindu-se de accesul privilegiat la datele colectate de Facebook, pe baza unei înţelegeri semnate la nivel global de acţionarul majoritar - gigantul german Deutsche Telekom -, grupul Telekom România, numărul trei pe piaţa locală de telefonie mobilă, poate vedea în timp real în ce judeţe pierde şi câştigă clienţi, a dezvăluit în cadrul unei conferinţe organizate la finele anului trecut Andreas Elsner, directorul comercial pe segmentul rezidenţial al Telekom România.