Operarea serviciilor de transfer al banilor este un proces costisitor pentru companie, iar gigantul Apple ar putea pierde bani la multe tranzacţii, potrivit companiei de consultanţă Crone Consulting.
Validarea unui cont nou şi conectarea la un card de debit îl vor costa pe gigantul american peste 75 de cenţi la fiecare tranzacţie, potrivit companiei de consultanţă.
„Companiile nu generează venituri mari din plăţile utilizatorilor către prietenii sau rudele lor“, spune Will Stofega, analist la compania americană de research IDC.
Este probabil ca noua funcţie a sistemului Apple Pay să nu genereze profit, însă compania se va folosi de această metodă pentru a creşte notorietatea serviciului Apple Pay în magazine.
Lansat acum un an, Apple Pay nu a înregistrat notorietatea aşteptată de către reprezentanţii companiei.
Serviciul a fost folosit doar de către 2,7% din deţinătorii de iPhone pentru tranzacţiile de Black Friday din magazine, în scădere cu 2,2 procente faţă de anul trecut.
Între timp, Venmo, subsidiara serviciului de plăţi online PayPal, a procesat tranzacţii de peste 2 miliarde de dolari trimestrul trecut. De asemenea, Venmo are în plan extinderea serviciului către plăţile din magazine.
Noua trăsătură a serviciului Apple Pay care le va permite utilizatorilor de iPhone să-şi transfere bani între ei va putea dubla utilizarea acestuia în 18 luni, potrivit lui Richard Crone, CEO al companiei de consultanţă Crone Consultig. Acesta ar putea fi un generator de venituri pentru gigantul american, care taxează bancile pentru fiecare tranzacţie făcută de consumatori în magazine.
„Apple speră să crească notorietatea serviciului Apple Pay. Orice utilizator de Apple Pay care doreşte să trimită bani către un prieten care nu foloseşte acest serviciu îl obligă pe acela să folosească Apple Pay. Este o aplicaţie virală“, mai spune Crone.
Analiştii prevăd finalul furnizorilor de carduri bancare şi producătorilor de bancomate. Transferul de bani prin aplicaţii mobile ar putea reduce nevoia bancomatului. „Oamenii nu vor mai avea nevoie de bani cash, toate tranzacţiile se vor putea realiza online“, spune Matt Wilcox, vicepreşedintele companiei Fiserv, furnizorul de tehnologie pentru servicii financiare.
Serviciul furnizat de gigantul american Apple Pay nu este încă disponibil în România.
Serviciile de plăţi online cele mai utilizate sunt PayPal şi subsidiara sa Venmo, însă în ultima vreme tot mai mulţi competitori ca Google, Facebook şi Square ies la suprafaţă.