Business Hi-Tech

Dacă aveţi 12.500 € puteţi deschide un magazin Vodafone

Dacă aveţi 12.500 € puteţi deschide un magazin Vodafone

Autor: Ioana Nita

26.02.2014, 19:46 7092
Vodafone România, al doilea jucător de pe piaţa locală de telecom, le oferă persoanelor care dispun de cel puţin 12.500 de euro posibilitatea de a deschide un magazin Vodafone în sistem de franciză. Astfel, operatorul intenţionează să-şi extindă reţeaua de magazine la nivel naţional, care în prezent numără 200 de magazine proprii.

Vodafone a lansat sistemul de magazine în franciză la sfârşitul anului trecut, iar până acum s-au deschis 19 magazine în mai multe oraşe din ţară, printre care se numără Bucureşti, Iaşi, Cluj, Arad, Fălticeni, Piatra-Neamţ, Mediaş, Sighi-şoara, Bistriţa, Vişeul de Sus, Zalău, Uri­cani, Comarnic, Caracal, Mizil şi Târgu Mu­reş. Compania are în plan ca în următoarele două luni să ajungă la 50 de magazine în franciză. 

„Prin acest program le oferim partenerilor de franciză un business la cheie sub brandul Vodafone. Invităm românii cu iniţiativă să ne fie parteneri şi să îşi dezvolte împreună cu noi o afacere. Ne dorim să construim acest model de business alături de antreprenori locali cu o bună reputaţie, experienţă în domeniu, orientaţi spre rezultate, care au calităţi demonstrate de conducere. Aceştia trebuie să dispună de o bază de capital personal şi să-şi dorească să dezvolte un business pe termen lung sub marca Vodafone“, a declarat Ale­xandru Baloi, director indirect sales la Vodafone România.

Programul de franciză Vodafone presupune încheierea unui contract de franciză între Vodafone şi partener. Francizatul trebuie să achite o taxă de franciză care variază între 2.500 şi 15.000 de euro, în funcţie de factori precum tipul unităţii, suprafaţă, zona geografică şi nivelul de investiţii necesare amenajării şi echipării spaţiului comercial, pentru că magazinele trebuie să aibă aceleaşi standarde de imagine şi calitate a serviciilor ca şi magazinele proprii Vodafone.

În schimbul acestei taxe,  partenerii au acces la know-how-ul, sistemele şi aplicaţiile Vodafone, precum şi la programele de pregătire pentru personalul de vânzări.  Francizatul trebuie de asemenea să dispună şi de capital propriu de minim 10.000 de euro pentru a acoperi garanţia aferentă liniei de credit comercial şi rulajul din primele două luni de activitate.

În 2012, Vodafone România a înregistrat o cifră de afaceri de 775 milioane euro şi un profit net de 112 milioane euro. La data de 31 decembrie 2013, operatorul telecom avea peste 8 milioane de clienţi.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.02.2014

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO