Business Hi-Tech

Cum supravieţuieşte Netflix când nu mai e singurul serviciu de streaming de top: Concurenţa crede că va adopta publicitatea în site

Cum supravieţuieşte Netflix când nu mai e singurul...

Autor: Iulian Tenchiu

23.06.2019, 14:40 656

Încă de la lansare, Netflix a refuzat să utilizeze publicitatea din mediul online în beneficiul său. Această atitudine ar putea fi abandonată în curând, în contextul afirmării unor rivali importanţi, spun competitorii cunoscutului serviciu american de streaming, scrie CNCB.

Creşterea costurilor de programare şi veniturile suplimentare acordate angajaţilor ar putea forţa Netflix să scoată din buzunar câteva miliarde de dolari. Pentru a putea răspunde acestei cereri fără a încasa pierderi semnificative în câştigurile sale, serviciul de streaming va trebui să adopte publicitatea online, este de părere Peter Naylor, director de vânzări al platformei de streaming Hulu, unul dintre inamicii Netflix.

„Chiar dacă faci mai multă programare, nu ai nicio garanţie că vei da lovitura. Pentru a realiza acest obiectiv trebuie să îţi construieşti un brand solid, deci trebuie să îţi ajuţi clienţii să descopere ceea ce oferi. Preţul abonamentului va creşte şi ar fi logic să atenuăm aceste creşteri pentru a putea beneficia de publicitate ”, a declarat Linda Yaccariono, ad chief în cadrul companiei americane de media NBC Universal.

La momentul actual nu se ştie nimic despre modul în care Netflix va funcţiona după implementarea publicităţii online. În teorie, Netflix ar putea copia modelul Spotifiy, şi ar putea pune la dispoziţie o versiune gratuită a serviciului său, în loc să ofere un serviciu bazat pe abonament şi avantaje suplimentare.

De-asemenea, este posibil ca Netflix să încorporeze anunţurile într-un mod total diferit de modelul tradiţional al reclamelor TV. Practic, compania a experimentat deja acest lucru, atunci când a promovat un nou produs Coca-Cola în serialul „Stranger Things”. Viitoarele moduri de integrare ale publicităţii ar putea veni în forme inovatoare, încă neexperimentate.

Aproximativ 70% dintre abonaţii Hulu plătesc cu 6 dolari mai puţin pe lună decât clienţii Netflix, datorită publicităţii integrate. Pentru cei care nu doresc anunţuri şi publictate online, Hulu pune la dispoziţie un abonament de 12 dolari pe lună.

Cu toate acestea, Netflix rămâne unul dintre serviciile de streaming de top la nivel mondial, având aproape 150 mil. de abonaţi, iar potrivit analiştilor, acest număr s-ar putea dubla în următorii 10 ani.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO