Business Hi-Tech

Cum suntem priviţi. Raluca Leonte, CEO Webhelp: România a depăşit stadiul de destinaţie low-cost pentru outsourcing. Acum suntem o destinaţie la un cost corect sau chiar scumpă

Raluca Leonte, CEO-ul Webhelp România: Piaţa de outsourcing din România început să se maturizeze în ultimii 3 ani, însă procesul nu este finalizat încă. Piaţa locală este matură prin prisma faptului că se livrează servicii cu valoare adăugată şi că este deschisă, îmbrăţişând cu uşurinţă tendinţele noi, însă din punct de vedere al modelului de business nu este încă matură

Raluca Leonte, CEO-ul Webhelp România: Piaţa de outsourcing din România început să se maturizeze în ultimii 3 ani, însă procesul nu este finalizat încă. Piaţa locală este matură prin prisma faptului că se livrează servicii cu valoare adăugată şi că este deschisă, îmbrăţişând cu uşurinţă tendinţele noi, însă din punct de vedere al modelului de business nu este încă matură

Autor: Ioana Nita

12.02.2019, 00:07 2979

Webhelp România vrea să atragă în 2019 în portofoliu minimum trei clienţi mari, cu operaţiuni globale.

România nu mai este în prezent o locaţie ieftină pentru deschi­derea unor centre dedicate serviciilor de outsourcing ca în urmă cu cinci ani, ci mai de­gra­bă o destinaţie cu costuri corecte sau chiar mari în comparaţie cu alte ţări din lume, po­trivit lui Raluca Leonte, CEO-ul local al grupului de origine franceză Webhelp, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de ex­ter­nalizare a proceselor de business (BPO) la nivel european.

„În ultimii ani am depăşit poziţia de destinaţie low-cost pentru outsourcing, iar acum ne zbatem între un cost «fair» şi scump. Aceasta este constatarea pe care o avem noi, dar mai ales clienţii şi prospecţii noştri. Înainte, în perioada 2014-2015, atât din puncte de vedere statistic, cât şi practic, toată lumea vroia să vină în România pentru a face outsourcing. Era un echilibru calitate-preţ extraordinar. Acum însă, din cauza diver­selor motive - măsuri fiscale şi stadiul pieţei muncii - România este între un cost «fair» şi scump.”

O serie de multinaţionale şi-au deschis în ultimii ani pe plan local atât centre de suport, cât şi de outsourcing, în principal pe zona de IT, dar şi de procese de business (BPO – business process outsourcing) şi marketing, angajând mii de oameni. Acestora li se adaugă companiile locale care oferă astfel de servicii către clienţi din străinătate sau autohtoni; astfel, piaţa forţei de muncă din România pe aceste segmente este în deficit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO