Business Hi-Tech

Cum funcţionază în pandemie unul din cele mai mari call-centere cu sute de angajaţi: Violeta Roşu, Blue Point: „La cea mai mică răceală trimitem oamenii în concediu”

Cum funcţionază în pandemie unul din cele mai mari...

Autor: Alexandra Cepăreanu

18.11.2020, 15:43 399

Blue Point, companie românească ce furnizează servicii de call-center, care are 280 de angajaţi în cele trei sedii pe care le deţine în România – unul la Bucureşti, unul la Buzău şi unul la Slobozia -, şi-a continuat activitatea în pofida contextului creat de pandemie. Dacă la începutul pandemiei, respectiv în perioada stării de urgenţă, angajaţii companiei au lucrat toţi de acasă, în timp, firma a dezvoltat un mod de lucru mixt – o parte dintre angajaţi lucrează remote şi o parte de la birou, prin rotaţie.

„În acest moment, funcţionăm într-un regim hibrid: o parte dintre noi lucrează de acasă şi o altă parte de la birou. Însă, toţi colegii sunt încurajaţi ca la cel mai mic simptom de răceală sau gripă să îşi ia concediu medical, ceea ce ne face să lucrăm cu o variabilă importantă a numărului de oameni din fiecare proiect”, a spus pentru ZF Violeta Roşu, managing partner în cadrul Blue Point.

Ea a adăugat că este „dificil” de spus cum îşi vor desfăşura ci 280 de angajaţi activitatea anul viitor, deoarece acest lucru depinde de evoluţia pandemiei şi de măsurile impuse de autorităţi.

„În principiu, dacă contextul va fi unul similar cu cel din ultimele luni, vom lucra în continuare în acelaşi regim mixt.” 

Blue Point vrea să îşi mărească echipa în continuare şi recrutează pentru cele trei sedii, fiind în căutare, în special, de persoane care să ocupe rolul de agent call-center.

În ceea ce priveşte procesul de recrutare, dacă înainte de pandemie era o lipsă de aplicanţi pentru rolurile disponibile, indiferent de domeniu, de câteva luni, a crescut atât volumul de persoane care aplică pentru un job, cât şi calitatea candidaţilor, a mai spus Violeta Roşu.

„Există în continuare fluctuaţii de personal, însă observăm un mai mare angajament din partea colegilor pentru un job pe termen lung. Dacă ne gândim la modul în care muncim, cred că pandemia a schimbat foarte mult felul în care comunicăm unii cu ceilalţi în echipe, iar acest lucru cred că se resimte în întreaga industrie. Pe noi ne-a făcut să regândim complet comunicarea internă şi programele de motivare.”

Violeta Roşu a menţionat că, pentru minimizarea efectelor negative pe care le are pandemia asupra mediului de business şi asupra economiei în general, autorităţile ar trebui să dea importanţă infrastructurii.

„Ideal ar fi să existe o infrastructură mai bine pusă la punct – atât la nivel de Capitală, cât şi în celelalte oraşe din ţară. De exemplu, în provincie ne-am lovit frecvent de situaţia în care colegii care locuiesc în zona rurală nu reuşeau să ajungă la muncă din cauza lipsei unor operatori de transport în comun (care şi-au rearanjat programul de transport în funcţie de cererea pe anumite intervale orare).”

Compania specializată în furnizarea de serivicii de telesales, back-office şi customer care pentru industrii precum telecom, pharma, curierat, banking, asigurări de viaţă, auto şi FMCG, prezentă pe piaţa locală de 13 ani, a închis anul 2019 cu afaceri de 2,5 milioane de euro, în creştere cu 16% faţă de anul anterior.

Pentru anul în curs, Violeta Roşu estimează o creştere de 15-20% a cifrei de afaceri. „Estimăm că vom încheia anul în curs cu afaceri de 2,8 – 3 mil. euro”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO