Business Hi-Tech

Cum arată viitorul comerţului electronic în viziunea Huawei: „Datele vor avea o importanţă din ce în ce mai mare în fluxurile internaţionale de bunuri, servicii, tehnologie, capital şi aptitudini”

Cum arată viitorul comerţului electronic în viziunea...

Autor: Alexandra Cepăreanu

23.02.2021, 18:58 115

În era comerţului digital, datele vor avea o importanţă din ce în ce mai mare în fluxurile internaţionale de bunuri, servicii, tehnologie, capital şi aptitudini, iar platformele digitale vor reprezenta o bază standard pentru ecosistemele care colectează resurse, promovează colaborarea şi construiesc lanţuri de valoare globale, arată un document White Paper publicat de gigantul chinez Huawei.

„Materialul analizează inovaţiile în comerţul digital şi importanţa reducerii decalajului digital pentru a distribui mai bine beneficiul globalizat, potenţialul impuls pe care comerţul digital îl poate aduce economiei mondiale şi rolul Huawei în accelerarea erei digitale prin colaborare şi tehnologie”, au transmis reprezentanţii companiei chineze.

De asemenea, serviciile de stocare şi computing în cloud vor sprijini furnizarea de servicii pe teren şi vor accelera migraţia în cloud.

„Migraţia în cloud va conduce la formarea unui ecosistem de economie <cloud> şi la creşterea noilor modele de afaceri, cum ar fi crowdsourcing, crowd finance, outsourcing în cloud şi subcontractarea platformelor.”

Alte trei servicii digitale ce ar putea avea un impact semnificativ asupra dezvoltării comerţului digital sunt platformele digitale, care vor fi un sprijin important pentru funcţionarea eficientă şi ordonată a economiei digitale şi a comerţului digital, şi funcţiile AI (inteligenţei artificiale) care vor accelera dezvoltarea serviciilor digitale şi le vor îmbunătăţi inteligenţa, automatizarea şi complexitatea.

„Serviciile de reţea 5G vor crea oportunităţi pentru noi aplicaţii şi modele de afaceri. Acestea vor facilita dezvoltarea specializării inteligente şi o participare mai incluzivă în lanţurile globale de aprovizionare ale noii industrii de servicii digitale, serviciile de încredere digitală optimizate, cum ar fi cele de verificare, identitate şi blockchain, vor crea un mediu de afaceri internaţional sigur, pentru a facilita comerţul cu date, produse şi oferte digitale.”

În contextul pandemiei de Covid-19, cele cinci servicii contribuie la digitalizarea serviciilor tradiţionale. De asemenea, potrivit studiului UNCTAD din 2019, digitalizarea face parte din mai mult de 15% din PIB-ul global, iar această cifră creşte semnificativ de la an la an. 

„Guvernele care pun digitalizarea în centrul politicilor economice şi comerciale vor avea un avantaj competitiv faţă de cele care nu procedează în acest fel. Deblocarea potenţialului comerţului digital este esenţială pentru sănătatea, prosperitatea şi stabilitatea mondială viitoare”, a spus Craig Burchell, Senior Vice President Global Trade Affairs, Huawei.

El consideră că promovarea accesului la tehnologie pentru toată lumea înseamnă închiderea decalajului digital care afectează jumătate din omenire.

„Acest lucru va accelera comerţul digital şi va sprijini o mai bună distribuţie a beneficiilor globalizării. În această privinţă, Huawei consideră că politica comercială poate contribui puternic la creştere şi crearea de oportunităţi economice. În timpul pandemiei, tehnologiile digitale s-au dovedit a fi de succes, dar recuperarea economiei cere ca factorii de decizie să realizeze mai mult şi mai rapid decât în trecut.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO