Business Hi-Tech

Cum afectează noua funcţie de căutare introdusă de Facebook intimitatea utilizatorilor

Cum afectează noua funcţie de căutare introdusă de...

Autor: Octavian Calei

16.01.2013, 20:42 2600

Facebook, gigantul online al reţelelor de socializare, a prezentat marţi o tehnologie de căutare denumită „Graph Search”, care permite utilizatorilor să găsească conţinut pe baza unor criterii clare, precum „atracţii turistice din Italia vizitate de către prietenii mei”, scrie Mashable.

Graph Search a stârnit imediat întrebări legate de intimitatea utilizatorilor.

Abonaţii celei mai mari reţele de socializare vor putea căuta orice material care este distribuit public sau postat de pe un cont care este setat să afişeze public toate postările şi like-urile. 

Fotografiile distribuite public, cu funcţie de localizare activată, a Turnului Eiffel pot fi găsite de către oricine pe Facebook. De asemenea, un „like” public poate fi căutat cu Graph Search şi găsit. Spre exemplificare, se poate căuta fraza „prieteni cărora le place Star Wars şi Harry Potter”.

De exemplu, dacă un prieten încarcă o fotografie cu tine la un bar, îi ataşează coordonatele GPS (geo-tag) şi o postează public, înseamnă că oricine va căuta poze cu acel bar, va găsi poza cu tine.

Utilizatorii care îşi setează contul pentru a putea fi văzut numai de către cei din cercul lor de prieteni, nu vor putea fi „căutaţi” decât de către aceştia.

Tot ceea ce a fost postat pe Facebook în mod public până în prezent, va putea fi găsit cu noua tehnologie introdusă marţi în cadrul conferinţei de presă, care a stârnit curiozitatea tuturor şi a creat numeroase zvonuri pe piaţă legate de o posibilă lansare a unui telefon produs în colaborare cu HTC.

Această tehnologie ar putea fi folosită, de exemplu, de către firmele de recrutare, pentru a găsi persoane potrivite pentru un job anume, precum şi cunoştiinţe comune.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO