Business Hi-Tech

Cum a schimbat Netul marketingul muzical

31.01.2006, 20:17 56

Inainte de inceperea "erei digitale", marketingul si promovarea in muzica nu insemnau decat puterea de a convinge cat mai multe radiouri sa difuzeze o piesa sau cat mai multi jurnalisti sa scrie "de bine" despre un album.

Insa regulile jocului s-au schimbat in mod dramatic pe masura ce fanii au descoperit puterea Internetului, care le furnizeaza la cerere muzica digitala pe dispozitive portabile, comenteaza presa internationala.

In timp ce industria muzicala a experimentat scaderi ale vanzarilor si a fost obligata sa-si reevalueze modelul de business, singurul subsector care a avut doar de castigat a fost marketingul, unde costurile se impart intre diversi parteneri, veniti din exterior, sunt de parere analistii. "Cheltuielile cu marketingul sunt, mai mult sau mai putin, aceleasi, dar banii nu vin doar din buzunarele caselor de discuri, cum se intampla inainte", explica un oficial din industrie citat de presa internationala. "Acum au aparut tot felul de noi parteneri care sunt in cautare de deal-uri exclusive si sunt dispusi sa plateasca pentru asta".

De exemplu, parte din strategia de promovare a Madonnei pentru recentul sau album "Confessions on a Dancefloor" a fost lansarea melodiei "Hung Up" mai intai ca ringtone pentru telefonul mobil si abia apoi la radio, in premiera pentru un star de nivelul Madonnei. Si alti artisti importanti au pus la punct parteneriate cu firme de pe Internet sau operatori de telefonie mobila, pentru a face ca melodiile sa fie disponibile pentru descarcare intr-un timp cat mai scurt de la lansare.

Apropiati ai industriei muzicale spun ca in special operatorii de telefonie mobila sunt interesati de acest gen de colaborari, avand in vedere ca veniturile din convorbirile de tip voce sunt in continua scadere, iar ei trebuie sa gaseasca noi surse de venituri.

Adam Klein, vicepresedinte executiv la casa de discuri EMI Music, a declarat ca operatorul Verizon Communications a investit "o suma considerabila" in promovarea unei noi divizii a grupului EMI, numita "Yellowcard", care va oferi un serviciu de download de muzica pe telefonul mobil. Nu doar melodiile in format audio se vand de zor pe Internet. "Videoclipurile au devenit extrem de importante ca ''marfa'' de vanzare si ca sursa de venituri", a mai spus Klein.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO