Business Hi-Tech

Cum a evoluat piaţa de smartphone-uri în 2018: românii au cumpărat 70% din mobile de la două companii

Cum a evoluat piaţa de smartphone-uri în 2018: românii...

Autor: Adrian Seceleanu

04.04.2019, 20:00 1341

Jucătorii mici, care apar în clasamente la categoria „alţii“, au ajuns la vânzări de sub 10% din totalul pieţei în condiţiile în care consumatorii au preferat să cumpere telefoane de la giganţi.

Subsidiarele giganţilor Samsung (Coreea de Sud) şi Huawei (China) au vândut în 2018 apro­ximativ 70% din numărul total al smartphone-urilor achiziţionate în România, o creştere cu aproape 20 de puncte procentuale faţă de anul 2016, care reflectă preferinţa utilizatorilor locali pentru telefoane mai scumpe de la liderii de piaţă şi declinul puternic înre­gistrat de jucătorii mai mici, au declarat pentru ZF mai multe surse din piaţă, cu acces la aceste date. În 2016 cei mai mari doi jucători au vândut circa o jumă­tate dintre smartphone-urile achi­ziţionate în România, pentru ca în 2017 rata să ajungă la aproximativ 60%.

Pentru Samsung, liderul pieţei locale de smartphone-uri, anul 2018 a adus o creştere progresivă a cotei de piaţă după numărul de telefoane livrate, în decembrie, cea mai bună lună a anului, în care piaţa a fost de peste 400.000 de unităţi, cota depăşind 50%. Samsung a adăugat în 2018 aproximativ 4% puncte procentuale la cota de piaţă după numărul de smartphone-uri vândute, con­form surselor ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO