Sectorul antreprenorial a început să prindă mai mult contur în România în ultimii ani odată cu apariţia a tot mai multe evenimente şi programe dedicate start-up-urilor - întâlniri, prezentări în faţa potenţialilor investori şi sesiuni de mentoring, precum şi a hub-urilor în care aceştia îşi pot găsi un spaţiu de lucru şi acces la diferite resurse.
Cu toate acestea, puţine dintre noile idei de afaceri (sub 10%) ajung să se dezvolte în afaceri sustenabile şi să supravieţuiască pe piaţă, potrivit lui Vlad Craioveanu, cofondator al Impact Hub în România, unul dintre primele hub-uri lansate pe plan local ca parte a unei iniţiative globale.
„Până la stadiul de miniafaceri, circa 20% din start-up-uri reuşesc să funcţioneze ca o afacere din punct de vedere legal, plătesc taxe şi au până în 5 angajaţi. Când îi facem pe cei mai mulţi să treacă de la acest stadiu la un business real, procentele scad semnificativ.“
Mai precis, cel mult 10% din start-up-urile înscrise în prezent în Impact Hub Bucharest - 110 în total - vor reuşi să ajungă companii mature.