Business Hi-Tech

Cosmin Vladimirescu, Mastercard România şi Croaţia: România e pe locul 3 în Europa de Est în topul creşterii tranzacţiilor digitale cu un ritm de circa 150% în perioada 2014-2020

ZF Digital Summit `21

Cosmin Vladimirescu, Mastercard România şi Croaţia:...

Autor: Alex Ciutacu

10.11.2021, 15:52 230

România trebuie să îşi menţină ritmul accelerat de creştere în ceea ce priveşte tranzacţiile digitale, în contextul în care s-a plasat pe locul 3 în Europa de Est în topul creşterilor din acest segment, depăşită doar de Grecia şi Ucraina, a explicat Cosmin Vladimirescu, country manager Masertercard România şi Croaţia, în cadrul ZF Digital Summit 21.

„România e cam pe locul 3 în topul ţărilor din Europa de Est din punctul de vedre al creşterii tranzacţiilor digitale, plăţilor digitale. De exemplu, în 2014-2020 cred că ritmul de creştere a fost undeva pe la 150%, am fost depăşiţi de Grecia care a avut undeva la 284% şi de Ucraina cu 165%, dar oricum ca ritm de creştere am stat foarte bine şi stăm în continuare bine”.

Cu toate acestea, el subliniază că este important ca prin educaţie şi informare să ne asigurăm că ritmul de creştere se va menţine, în special în contextul în care noile generaţii care vor ajunge la maturitate au aşteptări mult mai ridicate.

„E bine că avem iniţiative legate de educaţie financiară şi obligaţia introducerii acestei materii în curricula şcolară, e un pas bun, dar trebuie să ne pregătim şi în domeniile care acum considerăm că merg foarte bine cum este IT-ul. Nu cred că facem suficient aici, cred că IT-ul este o resursă importantă a României şi trebuie să o tratăm ca atare. Pentru că altfel nu o să păstrăm ritmul accelerat de adopţie. Acesta va încetini dacă nu lucrăm în direcţia asta”.

În mod interesant, şeful Mastercard România şi Croaţia a adus în discuţie şi elemente spre care se uită compania în viitor, precum criptomonedele, unde a punctat că procesatorul de plăţi vrea să fie intermediar oriunde se fac plăţi, oriunde se fac schimburi de valori.

„Cu siguranţă viitorul poate aduce multe lucruri, şi mă refer la criptomonede, o tehnologie pe care o avem în vedere, avem multe parteneriate şi colaborări să vedem cum putem include cel mai bine criptomonedele în plăţi. Cred că viitorul ne va aduce opţiuni, cred că despre asta este vorba: despre convenienţă şi opţiuni. Scopul nostru este să fim un intermediar al comerţului, iar acolo unde se fac plăţi, acolo unde se fac schimburi de valori, acolo trebuie să oferim cea mai bună soluţie pe care o doresc consumatorii şi retailerii”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO