Business Hi-Tech

Consolele de joc concureaza PC-ul pentru living

04.01.2006, 19:37 17

Daca pana acum PC-ul a dominat, livingul va fi cucerit anul acesta de consolele de jocuri. Previziunile analistilor pentru acest an cu privire la echipamentele preferate de utilizatori in living demonstreaza faptul ca piesa de rezistenta va fi consola de jocuri video de ultima generatie, scrie BBC News Online.

Ascensiunea acestor echipamente de divertisment a inceput deja odata cu lansarea din noiembrie anul trecut a Xbox 360, consola de jocuri de ultima generatie a celui mai mare producator de software din lume, Microsoft. Iar pe masura ce vor fi lansate si consolele de ultima generatie ale Sony si Nintendo, planificate sa apara pe piata pe parcursul acestui an, numarul de utilizatori care vor adopta aceasta forma de divertisment si o vor aduce in mijlocul livingului va creste, conform publicatiei britanice.

"Piata consolelor este pe punctul de a face valuri pe segmentul echipamentelor hardware din living", este de parere Margaret Robertson, editor in cadrul revistei care are ca principal subiect jocurile, Edge. "Nici nu-mi aduc aminte cand a fost ultima oara cand au avut atata succes", a adaugat ea.

Principalul motiv al dezvoltarii acestui segment din piata divertismentului este faptul ca jocurile video lansate pe piata nu mai sunt destinate exclusiv celor mici sau adolescentilor, ci vizeaza utilizatori din toate categoriile de varsta. Practic, media de varsta a pasionatilor de jocuri americani este acum de 26 de ani, iar piata mondiala a jocurilor a generat in 2004 venituri de 25 mld. $ (aproximativ 20,1 mld. euro - la cursul mediu din 2004), conform unor analisti citati de BBC News Online.

Atractia utilizatorilor fata de consolele de jocuri este si mai mare avand in vedere faptul ca o data la cinci ani industria jocurilor trece printr-o perioada puternica de dezvoltare si aduce pe piata noi tehnologii, echipamente si jocuri, a explicat John Schappert, directorul diviziei din Canada a producatorului de jocuri video Electronic Arts.

"Nu poti trece cu vederea importanta pe care a avut-o fiecare din consolele aparute pe piata", a precizat el. "PlayStation One (prima consola a Sony - n.r.) a fost primul meu CD player de acasa, iar PlayStation 2 a fost primul DVD player in living, iar pe Xbox (prima consola a Microsoft - n.r.) m-am jucat penru prima data un joc online", a mai spus John Schappert. Intrebarea ar fi insa de ce ar vrea utilizatorii sa inlocuiasca computerele cu console de jocuri? Ultima generatie de console poate concura la acelasi nivel PC-urile performante. In plus, jocurile create pentru console sunt mult mai realiste si dispun de o grafica mai buna decat cele pentru computere, scrie BBC News Online.

"Ne-am propus sa cream jocuri care sa fie foarte aproape de realitate, jocuri care in doi-trei ani sa nu mai delimiteze fictiunea de realitate", a afirmat Yves Guillemont, seful producatorului francez de jocuri Ubisoft.

Cu toate acestea, jocurile video sunt numai unul dintre elementele pentru care livingul va fi dominat in viitor de console de jocuri si nu de computere, scrie publicatia britanica. Specialistii sunt de parere ca si continutul multimedia pentru console va fi foarte important pentru utilizatori.

"In prima faza, consolele erau utilizate strict pentru jocuri", a explicat Margaret Robertson, editor la revista Edge. "Acum, utilizatorii pornesc consola si pot asculta muzica, pot urmari un film sau pot intra pe Internet si juca jocuri online cu prietenii", a conchis aceasta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO