Business Hi-Tech

Conform propriului studiu, Facebook este un teren fertil pentru experimentele psihologice

Conform propriului studiu, Facebook este un teren fertil...

Autor: Dorian Prodan

30.06.2014, 16:09 360

Compania Facebook nu se bucură de cel mai bun renume atunci când vine vorba de protejarea datelor utilizatorilor, însă agregarea şi procesarea intensă a informaţiilor cu caracter personal în scopuri publicitare pare o activitate inofensivă pe lângă modul discret în care celebra reţea de socializare poate afecta psihicul utilizatorilor.

Conform unei lucrări controversate publicate de către companie, Facebook a desfăşurat cu succes un experiment psihologic care a implicat alterarea News Feed-urilor utilizatorilor şi urmărirea reacţiilor emoţionale ale utilizatorilor.

Conform lucrării apărute în Proceedings Of The National Academy Of Sciences, publicaţia oficială a Academie de Ştiinţe a Statelor Unite, compania Facebook a desfăşurat un experiment psihologic timp de şapte zile în luna ianuarie a anului 2012 prin care a urmărit să găsească legăturile dintre modurile de prezentare a unor informaţii şi reacţiile utilizatorilor la acestea.

Desfăşurat pe un eşantion de 689.000 de utilizatori împărţit în două grupe distincte, experimentul a implicat manipularea News Feed-urilor prin eliminarea subiectelor cu conotaţii negative, respectiv pozitive, şi a urmărit modul în care această selecţie a afectat reacţiile subiecţilor.
 

Citiţi articolul integral pe www.go4it.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO