Business Hi-Tech

Concluziile primei zile a ZF Mobilio ’13

Andreea Coca, research consultant cercetare calitativă în cadrul GfK România

Concluzii din prima zi a evenimentului ZF Mobilio ’13

Autor: Andreea Anghel, Andrei Chirileasa

17.04.2013, 00:08 329

Românii vor continua să cumpere smartphone-uri şi tablete şi anul acesta, însă vor fi la fel de reticenţi atunci când vine vorba de a plăti pentru conţinut online sau pentru aplicaţii, acestea au fost doar câteva concluzii din prima zi a evenimentului ZF Mobilio ’13.

Andreea Coca, research consultant cercetare calitativă în cadrul GfK România, a spus că anul trecut s-au vândut aproape un milion de smartphone-uri cu o valoare totală de 250 de milioane de euro (o creştere de 37% faţă de 2011), în timp ce piaţa de tablete a crescut de cinci ori, ajungând la valoarea de 66 mil. euro.

Totuşi, România rămâne o piaţă mică din punctul de vedere al veniturilor aduse de aplicaţiile mobile. „Se vând aplicaţii de un milion de euro pe lună”, a spus Dan Vârtopeanu, managing partner în cadrul Breeze Mobile.

Alte concluzii ale primei zile a ZF Mobilio au fost acelea că aproximativ 77% din utilizatorii de smartphone-uri intră zilnic pe internet, iar metoda  preferată pentru plata conţinutului video online este SMS-ul. De asemenea, atunci când vine vorba de conţinut media online, românii preferă produsele locale, dar nu sunt foarte dispuşi să plătească, iar dacă o fac, au pretenţii mai mari.

„Avem un milion de conturi pe Voyo, dar nu toţi userii plătesc. Oamenii nu sunt obişnuiţi să plătească pentru conţinut”, a spus Costi Mocanu, senior vice president, head of Voyo în cadrul CME.

Smartphone-ul este folosit cu precădere pentru căutări precise şi punctuale, în timp ce căutările pe tabletă se referă la interese cu o documentare mai extinsă, cum ar fi vacanţele sau diverse proiecte personale. În acelaşi timp, smartphone-ul este dispozitivul adolescenţilor, iar tableta răspunde mai bine preocupărilor părinţilor. „În 2011 au fost 40.000 de tablete vândute. În 2012, piaţa s-a mărit de cinci ori, până la 200.000 de unităţi. Pentru 2013, eu văd cel puţin o dublare a pieţei, undeva la 450.000 de unităţi, ceea ce mi se pare rezonabil“, a spus Alexandru Drăgoiu, director general al Eboda.

În ceea ce priveşte mediul în care utilizatorul român consumă conţinut, rămâne valabil principiul celor patru ecrane (tabletă, smartphone, computer şi televizor), la care se adaugă un al cincilea ecran şi anume cel din automobil.

„Aproximativ 90% din interacţiunea cu conţinut media are loc prin intermediul unuia dintre cele patru ecrane. Utilizatorul interacţionează cu dispozitivul pe care îl are la îndemână. Mobilitatea şi cloud-ul sunt driverele esenţiale în această perioadă“, a spus Dan Bulucea, country manager al Google România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO