Business Hi-Tech

Companiile americane sunt nemultumite de outsourcing

08.09.2004, 00:00 15

Dupa un an marcat de goana dupa externalizarea serviciilor IT, suport tehnic sau relatii cu clientii, companiile americane care au apelat la astfel de servicii au inceput sa descopere costurile ascunse ale acestor practici si renunta la astfel de contracte, angajand iar personal in locatiile in care isi desfasoara activitatile.
Studiile de piata arata ca numai aproximativ o treime din companiile americane sunt multumite de contractele de outsourcing semnate. Cu toate rezultatele dezamagitoare pentru unii, aceleasi studii arata ca un numar tot mai mare de companii vor sa apeleze la astfel de servicii, pentru a-si diminua cheltuielile. Compania de analiza AMR Research a intervievat in acest sens peste 220 de companii mari, producatoare de bunuri.
Principalele motive citate de companiile care renunta la outsourcing sunt diferentele de fus orar, care impiedica buna comunicare cu noii angajati si relatiile cu clientii, problemele ivite din cauza necunoasterii limbii engleze, problemele cauzate de diferite disfunctionalitati neprevazute in contractele initiale. Astfel, chiar daca serviciul de outsourcing economiseste sume importante din bugetul companiei, pe termen lung costurile ascunse erodeaza increderea in astfel de practici, se arata intr-un studiu elaborat de Ziff Davis.
In general, companiile americane au ales pentru astfel de servicii centre aflate in Asia, in special in India, iar rezultatele nu au fost nici pe departe cele asteptate. Specialistii indieni, chiar cei cu o foarte buna pregatire tehnica, nu puteau raspunde unor intrebari simple de suprot tehnic, din cauza ca nu cunosteau mutle din expresiile specifice lumii IT americane. "Economiile realizate prin outsourcing nu pot acoperi frustrarile create de diferentele culturale", a precizat un analist.
Companiile care folosesc specialisti straini pentru dezvoltarea de software se lovesc de probleme similare. "Programatorii sunt foarte buni, realizeaza extrem de bine cam 75% din proiectele incredintate. Insa la partea finala, ajungi la exasperare, nereusind sa obtii ceea ce doreai, ajungand in situatia de a angaja alti specialisti pentru incheierea unui proiect, cu cheltuieli peste bugetul stabilit", a explicat managerul unei companii care a renuntat la astfel de servicii. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO