Business Hi-Tech

Ciprian Donciu, Asus România: Piaţa de PC-uri creşte valoric cu 2-3% pentru c se cer modele mai scumpe. Pe segmentul consumer numărul de unităţi livrate a scăzut până acum în acest an cu 10%, dar preţul mediu a urcat cu 5%

CIPRIAN DONCIU, country manager şi business development manager în cadrul Asus pentru România şi Ungaria: Anul acesta preţul mediu a crescut cu 5% pe segmentul consumer. Pe zona de business este mai greu de găsit un studiu care să includă toate contractele, pentru că nu toate sunt publice

CIPRIAN DONCIU, country manager şi business development manager în cadrul Asus pentru România şi Ungaria: Anul acesta preţul mediu a crescut cu 5% pe segmentul consumer. Pe zona de business este mai greu de găsit un studiu care să includă toate contractele, pentru că nu toate sunt publice

Autor: Adrian Seceleanu

30.09.2019, 18:10 85

Piaţa locală de computere (desktopuri şi laptopuri) a înregistrat în acest o creştere de 2-3% din punct de vedere valoric pe fondul orientării clienţilor spre modele mai scumpe cu performanţe tehnice superioare, în condiţiile în care numărul de unităţi a scăzut cu un procent asemănător (1-3%), potrivit reprezentanţilor locali ai companiei taiwaneze Asus - unul dintre marii producători de electronice la nivel global, cu afaceri de 135 mil. dolari în România în 2018.

„Cu totul piaţa de PC-uri a scăzut cu 1-3% faţă de anul trecut, iar din punct de vedere valoric vedem o creştere de aproximativ 2-3%”, a declarat pentru ZF Ciprian Donciu, country manager şi business development manager în cadrul Asus pentru România şi Ungaria.

„Situaţia este un pic diferită în zona de laptopuri de business, respectiv consumer. În zona de business observăm o uşoară creştere, în timp ce în zona de consumer se observă o scădere destul de accentuată, de aproximativ 10%. Evoluţia negativă a numărului de unităţi este compensată de evoluţia valorii pro­duselor, în condiţiile în care multe produse achiziţionate sunt din zona premium. Majoritatea clienţilor sunt la al doilea, al treilea echipament achiziţionat şi ştiu foarte bine ce caută, astfel că automat nu vor cel mai ieftin produs, ci unul care să le satisfacă nevoile de productivitate”, a adăugat Donciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO