Business Hi-Tech

Chatboţii creaţi de startup-ul românesc Druid au crescut afacerile companiei de peste patru ori în S1/2020. Liviu Drăgan, CEO: Suntem proaspăt îmbarcaţi într-un roller coaster de mare viteză. Vrem să accelerăm expansiunea internaţională prin atragerea de noi runde de finanţare

Liviu Drăgan, fondator şi CEO al companiei

Liviu Drăgan, fondator şi CEO al companiei

Autor: Cristina Bellu

04.08.2020, 10:51 787

Start-up-ul local Druid, specializat în dezvoltarea de asistenţi virtuali (chatboţi), evaluat la 8 mil. euro după cea mai recentă rundă de finanţare, a încheiat primul semestru al anului cu afaceri de peste patru ori mai mari faţă de perioada similară a anului trecut şi estimează o majorare de peste 500% a veniturilor recurente din licenţe, până la finalul anului.

În structura cifrei de afaceri, cea mai mare contribuţie a avut-o sectorul serviciilor financiare - bănci, asiguratori, leasing financiar şi operational, care a generat 49% din cifra de afaceri, în timp ce serviciile de sănătate au contribuit cu 25%, retailul cu 15%, restul de 11% revenind altor sectoare, preponderent servicii şi utilităţi, arată datele transmise de oficialii companiei.

“Suntem proaspăt îmbarcaţi într-un roller coaster de mare viteză. Ţintim o creştere a veniturilor recurente din licenţe de peste şase ori faţă de anul trecut. Odată cu lansarea operaţiunilor în Statele Unite, mă aştept să consolidăm rapid structura internă şi să accelerăm expansiunea internaţională prin atragerea de noi runde de finanţare”, spune Liviu Drăgan, fondator şi CEO al companiei.

Printre companiile care s-au alăturat portofoliului de clienţi Druid în prima jumătate a anului 2020, se numără BRD Societe Generale, Garanti Bank, Libra Bank, Idea Bank, Alpha Bank, OTP Bank, OTP Leasing, Groupama Asigurări, Provident, Orange România, Orange Moldova, Carrefour, Cărtureşti, Altex, Profi, FAN Courier, Cora.

De asemenea, o serie de clienţi din 2019 au decis să-şi extindă echipele interne de asistenţi virtuali, lansând noi chatboţi care să automatizeze diverse alte procese. Printre aceştia, Banca Transilvania, Regina Maria, Asirom, Servier Pharma, eON, Dona, Orange şi Provident îşi extind permanent chatboţii dezvoltaţi pe tehnologie Druid, pentru a automatiza noi fluxuri de lucru.

Compania îşi propune să devină lider în următorii cinci ani în piaţa globală a soluţiilor conversaţionale bazate pe inteligenţă artificială. Cu o valoare de 4,2 miliarde dolari în 2019, piaţa este estimată să ajungă  la 15,7 miliarde dolari până în 2024, cu o rată medie anuală de creştere de 30,2%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO